"Hasiči po příjezdu na místo instalovali nornou stěnu. Až později zjistili, že jde o vápenec, který se uvolňuje z podloží komunikace a v množství, ve kterém se dostal do vody, je neškodný," řekl mluvčí krajských hasičů František Vaško. Přesto hasiči odebrali vzorky na rozbor.

Podle vedoucí odboru životního prostředí Úřadu druhého plzeňského obvodu Lenky Klečkové provedli úředníci šetření na místě a zjistili, že jde o mletý vápenec, který je vymýván dešťovou vodou z tělesa komunikace. "Podstatné je, že vápencový sediment není toxický. Má pouze vyšší kyselost, ale to není pro životní prostředí nebezpečné," uvedla Klečková.

Koryto budou čistit silničáři

Jak dodala, silničáři dostali nařízeno z odvodňovacího koryta vápencový sediment pravidelně vyplachovat. Při stavbě dálničního přivaděče bylo použito 100 tun mletého vápence.

"Museli jsme tím stabilizovat podloží, které nebylo únosné," řekl František Míka z firmy Stavby silnic a železnic, která stavbu prováděla. Podle něho bude firma situaci monitorovat a v případě, že se zase objeví vyplavený vápenec, koryto vyčistí. "Předpokládám, že na jaře nebude v korytě po vápenci už ani památky," uzavřel Míka.