Na 122. kilometru ve směru na Prahu se v pondělí večer vinou horka vzedmula vozovka. Vysoké teploty nadzvedly cementobetonovou desku v místě styku s asfaltem. Na vozovce vznikl zhruba 40 centimetrů široký hrbol, podobný zpomalovacímu prahu. Je uzavřených devět kilometrů dálnice ve směru na Prahu.

Asfaltová vlna na dálnici D5

Asfaltová vlna na dálnici D5

FOTO: Jana Pašková, Právo

"Nabízí se možné řešení, že se vymění detail toho styku dvou konstrukčních materiálů. Je možné to provést, aby ten detail byl odolnější těm vysokým, extrémním teplotám, je to však za zvýšených finančních nákladů," uvedla mluvčí.

Experti zjišťují míru poškození dálnice.

Experti zjišťují míru poškození dálnice.

FOTO: Jana Pašková, Právo

Upozornila, že zatím na žádné dálnici v Česku se podobný problém takto neprojevil. "Dosud používaná levnější varianta, kterou jsme používali na našich dálnicích na řešení toho styku byla odolná dostatečně - 13 let na D5, po dobu 40 let na D1, 25 let na D11 - takže asi není důvod to řešit nějak celorepublikově," konstatovala Vápeníková. Na poškozené místo dálnice D5 na Tachovsku, vystavené zřejmě extrémním teplotám, připadá podle ní v úvahu dražší varianta podle německé technologie.

O konkrétním řešení budou ještě odborníci diskutovat. Zatím se v devítikilometrovém úseku jezdí po jedné polovině dálnice. Dopravní omezení potrvá do ukončení oprav kritického místa zhruba koncem srpna.