Na rozdíl od prvních informací ale potvrdil, že zoufalý řidič, který začal ujíždějící tramvaj okamžitě stíhat na vypůjčeném jízdním kole, nakonec přece jen soupravu dohonil a zastavil. Naštěstí totiž měla souprava od odstavení ve vozovně stále otevřené dveře.

„Původně jsme si mysleli, že zastavila sama, ale analýza rychloměru ukázala, že tam byl skutečně zásah člověka,“ dodal Kučera. Dohnal ji ale především proto, že jeho kolegové z vozovny vypnuli proud v troleji a tramvaj, která mezitím urazila z motolské vozovny téměř kilometr, začala sama zpomalovat.

Řidiči se po dostižení tramvaje udělalo nevolno a byli k němu přivoláni záchranáři. „Příčinou byl vysoký krevní tlak, odvezli jsme ho do motolské nemocnice,“ informovala Právo mluvčí pražské záchranky Jiřina Ernestová.

Řidič zůstává v nemocnici

Nyní je stále v péči lékařů. „Řidiče k nám přivezli ve středu. Leží na standardním pokoji na interně a je mimo ohrožení života. Další informace na jeho přání nebudeme zveřejňovat,“ řekla Právu tisková mluvčí motolské nemocnice Eva Jurinová.

Jak ve čtvrtek informovala Právo mluvčí dopravního podniku Ilona Vysoudilová, řidič si zatím nezajezdí. „Řidiči tramvaje bude nyní zadrženo oprávnění k řízení tramvaje do doby, než Policie ČR ukončí vyšetřování. Dopravní podnik poté vyvodí důsledky,“ uvedla mluvčí. Při nehodě se nikomu nic nestalo.

Podle některých zaměstnanců DPP, kteří nechtějí být jmenováni, je tento případ důsledkem údajně nedostatečného školení řidičů tramvají. To ale podnik popírá.

„Dopravní podnik přistupuje ke školení řidičů odpovědně a zdůrazňuje, že se v tomto případě jedná o ojedinělé selhání jednotlivce,“ uvedla včera Vysoudilová. Podle ní musí každý řidič absolvovat náročné psychologické a zdravotní vyšetření a desetitýdenní kurz, který zahrnuje pět týdnů teorie a pět týdnů praxe v provozu. Včera k případu uvedla,že se jednalo o banální situaci.[celá zpráva]