Jediný rozdíl mezi skutečnou nehodou a simulací spočívá v tom, že v okamžiku, kdy vlak nezadržitelnou silou drtí kabinu auta, nesedí uvnitř živý člověk, ale figurína a vše zaznamenávají měřící přístroje. Počítačové modely se takto získaným údajům nevyrovnají a spíše budou na podkladě takto získaných zkušeností upraveny.

Na základě analýzy testů by se měla zvýšit bezpečnost vozidel i vlakových souprav. V Česku v loňském roce rapidně narostl počet fatálních nehod na železničních přejezdech a letos tento trend pokračuje. Měsíčně u nás takto zahynou čtyři lidé jen kvůli vlastní nepozornosti.

Neznamená to však, že by pak měla být případná kolize s vlakem pro řidiče bezpečná, ale určení hlavních příčin smrtelných nehod a identifikace konstrukčních prvků, které s tím souvisejí, se má stát prvním krokem. Vyhodnocování však potrvá řadu měsíců.

Už nyní ale test prokázal jednu věc: Náraz vlaku v rychlosti 25 km v hodině by posádka automobilu neměla šanci přežít. Odborníci na nehody proto stále varují - ať už bude konstrukce auta jakkoliv dokonalá, nezbývá než se na přejezdech chovat i nadále maximálně obezřetně.