„Byl to kámen, zavěšený asi na nějaké gumě. Byl přehozený přes trolejové vedení a visel z drátů dolů. Lokomotiva do něj narazila čelním sklem před mým stanovištěm,“ vypověděl do zápisu o mimořádné události strojvedoucí vlaku. Událost se stala mezi Rájcem-Jestřebím a Blanskem v místech, kde vlakový spoj Eurocity uhání rychlostí 120 kilometrů za hodinu.

Nehoda se stala krátce před dvacátou hodinou. Náraz kamene byl natolik silný, že roztříštil první z dvojitého skla lokomotivy. Druhé naštěstí odolalo, a tak tříšť skelných granulí z bezpečnostního skla neohrozila přímo život a zdraví strojvedoucího. Kdyby se událost stala v místech, kde vlak jede rychlostí ne 120, ale 160 kilometrů za hodinu, mohly být následky vážnější.

FOTO: Milan Vojtek, Právo

Vlak zásluhou mimořádnosti situace a nutné obhlídky stavu lokomotivy nabral patnáctiminutové zpoždění. Strojvedoucí s poškozenou lokomotivou pak dojel až do Břeclavi. Před ranním pokračováním cesty stroje do domovského depa v Bratislavě jej v břeclavském depu alespoň otočili, aby pokračoval v jízdě obrácený nepoškozenou stranou dopředu.

Rozbité sklo lokomotivy

Rozbité sklo lokomotivy

FOTO: Milan Vojtek, Právo