Hlavní obsah

Bém kritizuje pomalé odklízení cisterny z Barrandovského mostu

Novinky, Petra Konečná
Praha

Městská rada v čele s primátorem Pavlem Bémem není spokojena s řešením likvidace následků dopravní nehody, která se stala 14. července pod Barrandovským mostem. Havárie polského kamiónu zablokovala jeden z nejfrekventovanějších dopravních uzlů na 21 hodin. Značně tím ztížila dopravní situaci v hlavním městě. Podle radních by se prioritou měla vždy stát obnova plného provozu.

Článek

"Pro takové případy existuje od dubna 2008 radou schválený manuál, který na vymezených komunikacích stanoví, aby po provedení neodkladných záchranných a likvidačních prací v návaznosti na vyhodnocení konkrétní situace bylo upřednostněno hledisko rychlého obnovení plného provozu na postižené komunikaci před hlediskem ochrany havarovaného vozidla a jeho nákladu,“ připomněl náměstek primátora Rudolf Blažek.

Polská cisterna vezoucí drcené maliny se převrátila okolo půl sedmé večer. Nehoda zablokovala sjezd z Barrandovského mostu směrem na Plzeň a Strakonice.

Na Jižní spojce až za Lanový most se tvořily dlouhé kolony. Hasičům se sice podařilo s pomocí těžké techniky odstranit tahač z vozovky. Kompletní provoz se však podařilo obnovit až po 21 hodinách.

Podle velitele zásahu bylo odstraňování následků nehody velice komplikované vzhledem k místu havárie, zvláštní povaze nákladu a vytíženosti komunikace.

Prioritou se na úkor rychlosti stala ochrana nákladu, jehož údajná celková hodnota se pohybovala okolo 40 miliónů korun. Na přečerpání drcených malin husté konzistence byla použita speciální cisterna s dvojitou vývěvou, které jsou v České republice jen dvě.

V průběhu nočních hodin vyprošťovací firma prozkoumala místo havárie. V odpoledních hodinách bylo zahájeno zdvihání cisterny na kola a její odtažení. Provoz byl obnoven po 21 hodinách o půl čtvrté odpoledne. [celá zpráva]

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám