Podvodníkův trik byl velice jednoduchý. Pronajímal si kanceláře na lukrativních místech Brna. Zaplatil za ně však vždy jen první splátku. Dalších se už majitelé nemovitostí nedočkali. Luxusní kanceláře posléze využíval pro přijímaní dalších obchodních partnerů.

„Často vystupoval s myšlenkou sjednocení slevových karet v jednu, podobě jako fungují platební karty. Oslovoval a hledal strategické investory. K podpoře projektu si objednal reklamní kampaň za milión korun. Reklamní agentuře za odvedenou práci nezaplatil,“ řekl policejní mluvčí Bohumil Malášek.

Podvodník podobně postupoval u leasingových společností, kde si bral luxusní auta, která následně nesplácel. Bydlel v honosných domech na okraji Brna, za jejichž nájem opět neplatil. Podvádět rovněž neváhal i své sousedy. 

Za důvěryhodným zevnějškem se schovával podvodník 

„Téměř všichni shodně tvrdili, že muž je finančně zajištěný a peníze určitě vrátí. Proč by mu nevěřili, když jim neváhal zajistit a darovat třeba lístky na lukrativní fotbalový zápas Ligy mistrů,“ dodal mluvčí.

Vychytralý muž už je v současné době ve vazbě. Ta na něj byla uvalena, když uzavřel leasingovou smlouvu na auto poté, co si vyslechl obvinění a bylo mu jasné, že auto v budoucnu určitě splácet nebude.