Soud zároveň vyslovil obžalovanému zákaz řízení motorových vozidel na osm let. Rozsudek není pravomocný. Dvaačtyřicetiletý Hinterholzinger se proti němu na místě odvolal. Státní zástupce, který pro obžalovaného požadoval o půl roku tvrdší trest, si vzal čas na rozmyšlenou.

I pondělní výpověď hlavního vyšetřovatele nehody prokázala tvrzení obžaloby, že levá část Hinterholzingerova vozidla přesahovala v osudný okamžik o zhruba půl metru dvojitou plnou čáru do protisměrného jízdního pruhu, kde došlo ke střetu s plně obsazenou dodávkou.

Obžalovaný Petr Hinterholzinger u soudu

Obžalovaný Petr Hinterholzinger u soudu

FOTO: Karel Otcovský, Právo

Obhájce obžalovaného Jiří Císař vytrvale během celého procesu zpochybňoval způsob vyšetřování a správnost postupu policistů při provedení prvotních úkonů během ohledání místa havárie. Pro svého klienta žádal úplné zproštění obžaloby.

 

Denně mám nehodu před očima, budu s tím žít do konce životaPetr Hinterholzinger

Státní zástupce Jindřich Koželuh konstatoval, že dostupné důkazy obžalovaného jednoznačně usvědčují a vyslovil lítost nad tím, že dosud bezúhonný Hinterholzinger nepřiznal vinu. „Mrzí mě, jaký postoj k nehodě zaujal,“ poznamenal.

Hinterholzinger se při zahájení hlavního líčení pozůstalým omluvil. Vzápětí ale uvedl, že jel ve svém jízdním pruhu a vinu odmítl. „Denně mám nehodu před očima, budu s tím žít do konce života,“ hlesl obžalovaný při závěrečné řeči.

 

FOTO: Novinky.cz s použitím Mapy.cz

Při nehodě zahynulo loni 13. února osm pracovníků postoloprtské firmy Ziki, kteří cestovali na noční směnu. Jejich mikrobus Ford Transit se bočně střetl s vozem Škoda Fabia Combi, kterou řídil obžalovaný.

Náraz odhodil mikrobus pod kola protijedoucího kamionu. Nikdo z dodávky nepřežil. Řidič škodovky utrpěl lehké zranění, řidič kamionu se měsíc léčil s naraženým kolenem.

Silniční nehody s největším počtem obětí
8. března 2003 Nedaleko obce Nažidla na Českokrumlovsku havaroval patrový autobus. Vozidlo vjelo do protisměru a následně spadlo z asi sedmimetrového srázu. Při nehodě zahynulo 19 cestujících, dalších 34 utrpělo zranění. Dvacátý člověk zemřel na následky havárie v roce 2005. Řidič autobusu Pavel Krbec byl obviněn z obecného ohrožení. Soud jej potrestal osmiletým vězením a desetiletým zákazem řídit motorová vozidla.
2. února 1999 Nedaleko obce Středokluky (Praha-západ) narazil řidič linkového autobusu do odstavené Tatry a osobního auta. Výsledkem bylo deset mrtvých a 15 vážně zraněných. Řidič autobusu Luděk Černý byl obviněn z obecného ohrožení a soud mu později vyměřil čtyři roky vězení a osmiletý zákaz řízení všech motorových vozidel.
13. února 2008 Osm lidských životů si vyžádala dopravní nehoda na rychlostní silnici R7 u Panenského Týnce na Lounsku. Střetly se tam nákladní vůz, mikrobus a osobní automobil. Viníkovi Petru Hinterholzingerovi senát lounského soudu vyměřil trest 6,5 roku ve věznici s dozorem.
26. října 2001 Na obchvatu Loun se střetla dvě osobní auta. V jednom cestovaly tři ženy, ve druhém voze rodina se dvěma dětmi. Všichni zahynuli. Přímo na místě zemřelo šest lidí. Žena, která svou nepozorností nehodu zavinila, podlehla zraněním o dva dny později.
28. srpna 2004 U obce Gajer nedaleko Litomyšle narazila dodávka do osobního auta, v němž jely dvě rodiny na dovolenou. Zemřeli čtyři dospělí a dvě děti v osobním autě. Přežil pouze roční chlapec, který spal v zavazadlovém prostoru. Viníkem nehody byl řidič dodávky Martin Šperl, který jel v protisměru a byl pod vlivem alkoholu. Soud jej poslal na sedm let do vězení a zakázal mu na deset let řídit auto.
13. prosince 2004 Šest mrtvých a stejný počet zraněných si vyžádala nehoda slovenského autobusu na dálnici D1 nedaleko Domašova na Brněnsku. Do autobusu, který vyjížděl z odpočívadla, zezadu narazil kamión. Nehodu zavinil řidič autobusu.
16. července 2006 Šest mrtvých a několik zraněných si vyžádala nehoda autobusu na druhém kilometru dálnice D8 u Zdib nedaleko Prahy. Vozidlo narazilo do pilíře mostu. Řidiče autobusu vyšetřovatel obvinil z obecného ohrožení z nedbalosti.
                        Zdroj: ČTK