Hoch se oběsil před týdnem ve středu po návratu ze školy nedaleko svého bydliště. „Případ jsme šetřili, byla nařízena soudní pitva. Ta a pečlivé ohledání místa nálezu i těla hocha vyloučila cizí zavinění. Vzhledem k citlivosti případu a věku chlapce nebudeme sdělovat žádné bližší podrobnosti,“ uvedla policejní mluvčí Andrea Procházková.

Podle Právem oslovených psychologů se podobné tragédii dalo zřejmě zabránit. Odborníci upozornili, že pokud se dítě rozhodne pro podobně nezvratný krok, stojí za tím v drtivé většině případů nezvládnutá komunikace v rodině. Rodiče by si proto podle psychologů měli zvlášť před vysvědčením sami uvědomit, zda se svým dětem dostatečně věnují.

Otázka: "Co bylo ve škole?", nestačí

„Často bývá důvodem podobných situací to, že se s dětmi prostě nemluví. Rodiče po nich požadují výsledky, někdy až nekompromisním a autoritativním postojem, a v dítěti narůstá strach, že bude potrestáno. Nemusí to být ale jen tato drsná atmosféra, ale i vydírající, manipulující přístup typu - děláme pro tebe všechno a když nebudeš mít výsledky, tak nás zklameš,“ řekl psycholog Jiří

Podle Brančíka by si měl každý rodič důkladně uvědomit, zda a jak se svým dítětem komunikuje. Obecné klišé typu „je málo času a musím vydělávat peníze“ je podle psychologů sice částečně pravdivé, ale je i výmluvou za pohodlnost. Jen otázka na to, co bylo ve škole a jestli má dítě udělané úkoly, nelze podle odborníků považovat za adekvátní komunikaci.

„Rodiče by si měli sami položit otázku, jak se k dítěti chovají. Zvlášť teď před vysvědčením je třeba říci, že jakkoli to dopadne, budou ho mít rádi. Psychika totiž může rozhodovat o životě a smrti,“ dodal Brančík.