Článek
Zařízení, které má ochránit železniční koleje a jedoucí vlaky před nežádoucím vjezdem jiného vozu či lokomotivy, zaúřadovalo a nemilosrdně poslalo posunovací lokomotivu mimo kolej. Obě dvě nápravy předního podvozku poškodily zařízení a dosedly do štěrku mezi kolejemi.
Proč se strojvedoucí rozjel, i když výkolejka byla nasazená na koleji a návěstidlo mu zřejmě zakazovalo jízdu, bude muset ještě vysvětlit vyšetřujícímu.
FOTO: Milan Vojtek, Právo
"Při vší smůle to dopadlo ještě dobře, vykolejení nepoškodilo nádrž lokomotivy, takže nemusíme řešit únik nafty. Teď už je to celé v režii nehodového vlaku, jehož posádka musí vykolejený podvozek dostat zpět na kolej,“ řekli Právu zasahující hasiči.
Zkušená posádka k návratu zhruba sedmdesátitunové lokomotivy nepotřebovala kolejový jeřáb. Vystačila si s hydraulickým zařízením. Do práce se mechanici pustili v pátek v půldruhé v noci a zhruba za hodinu již lokomotiva seděla zpět na kolejích.
FOTO: Milan Vojtek, Právo
Vzhledem k tomu, že se nehoda stala na kraji osobního nádraží, neměla podstatný vliv na dopravu. Na zničeném zařízení a poškozené koleji vznikla škoda asi za sedmdesát tisíc korun. Škoda na lokomotivě bude přesně vyčíslena až po prohlídce v depu.
FOTO: Milan Vojtek, Právo