Policie už začátkem týdne potvrdila, že se most pravděpodobně zřítil kvůli špatné statice nebo jiným technickým problémům při opravě mostu nad železničním koridorem. Podle informací Práva, které ale policie nepotvrdila, došlo ke zřícení mostu údajně kvůli tomu, že stavbaři chybně zvedli lisy, které podpíraly ocelovou konstrukci mostu.

"Dělníci zvedali krajní lisy, aby se most mohl usadit. Zvedli je však takovým způsobem, že jejich tlak nebyl stejný po celé délce. Tím se zvýšil v jednom místě, zdeformovala se spodní držící pásnice, most se naklonil a začal se sesouvat,“ vylíčil Právu člověk, který je seznámen s celým případem.

V souvislosti s páteční tragédií na železniční trati ve Studénce zadržela policie ve středu večer dva vysoce postavené zaměstnance stavební firmy Bögl a Krýsl. Jde o inženýry, kteří byli zodpovědní za pohyb mostní konstrukce nad železničním koridorem.

Posunovat se mělo až v pátek večer

Podle informací Práva chtěli dělníci práci na opravě mostu urychlit, aby odpoledne mohli vidět zahájení olympijských her. Měli začít pracovat na stavbě neplánovaně už v pátek dopoledne, i když o tom nikdo nevěděl. Konstrukce mostu se totiž měla vysouvat až v pátek večer.

"O práci neřekli ani generálnímu dodavateli, firmě ODS. Kvůli tomu ani nepožádali o žádnou výluku nebo zpomalení rychlosti na dráze,“ řekl Právu člověk blízký stavební firmě.

Ve stavebním deníku prý nebyla žádná informace, že by se na stavbě mělo v pátek dopoledne něco dělat. "Myslím, že o tom nevěděl ani ředitel Krýsl,“ podotkl zdroj.

Taková věc nejde urychlit, nesouhlasí Kovalík

Vedoucí ostravského závodu firmy Miroslav Kovalík ale takové informace rezolutně popřel. "Je opravdu hloupost tvrdit něco takového. Ten most patřil ke stavbám, kde prostě nic neurychlíte,“ řekl.

Most se v pátek zřítil na trať a po šesti sekundách do něj narazil mezinárodní rychlík. Zahynulo sedm lidí a dalších 70 bylo zraněno.