Verze o nedostatečném zabezpečení statiky se ale policii nakonec jeví jako nejvíce pravděpodobná, i když se nedá vyloučit, že může jít o také souběh několika příčin.

"Hlavní verze je technická, a to nedostatečná statická konstrukce, která podpírala ten most,“ řekl České televizi šéf policejního vyšetřovacího týmu Jiří Jícha. Pak ovšem s novináři odmítl kvůli časového zaneprázdnění komunikovat a odkázal na tiskovou mluvčí.

Ta řekla, že k případu se policie blíže vyjádří až v úterý. "Buď svoláme tiskovou konferenci nebo zveřejníme oficiální tiskovou zprávu k vyšetřování,“ řekla mluvčí Miroslava Michálková Šálková. Nicméně dodala, že na odpověď k přesné příčině zřícení mostu si bude muset veřejnost ještě nějakou dobu počkat.

Firma: Probíhající práce nebylo nutné drahám hlásit

Generálním dodavatelem rekonstrukce je firma ODS - Dopravní stavby Ostrava, ale na samotné posunování mostní konstrukce si firma najala společnost Bögl a Krýsl. Most z roku 1961 se nejprve letos na jaře odsunul ze železničního koridoru a nyní se postupně po pohyblivých pilířích zasouval zpátky. Podobným způsobem se v republice opravuje celá řada mostů.

Mluvčí ODS - Dopravních staveb Ostrava Dan Šabík ale práce, které na mostě probíhaly, označil za ty, které firma nebyla povinna hlásit Českým drahám.

"Prováděla se tam kontrola jednotlivých součástí, kontroloval se tlak v hydraulice, jestli jsou správně nastavené jeřáby a podobně,“ řekl Šablík. Na připomínku, že Jiří Krýsl, ředitel firmy Bögl a Krýsl popsal Právu o víkendu "přípravné práce“ zcela jinak, pouze řekl, že se nebude vyjadřovat k tomu, co na mostě dělala subdodavatelská firma. "Za naši firmu tam byl pouze stavbyvedoucí a jeden pracovník a ti měli za úkol kontrolní záležitosti,“ dodal.

Znalec: Nechápu, proč neinformovali dráhy

Podle soudního znalce, který nechtěl být v souvislosti s touto kauzou jmenován, sice není možné učinit jednoznačné závěry na základě dostupných novinových zpráv, nicméně považuje za zcela jasnou věc, že před zřícením byla statika mostu totálně narušená. Nyní se podle něj musí zjistit, proč tomu tak bylo.

"Oni sice tvrdí, že tam probíhaly nějaké přípravné práce, ale vždyť ty přípravné práce jsou mnohdy stejně důležité jako posun mostních konstrukcí. Vše musí být stejně pečlivě naplánováno a zkontrolováno,“ řekl.

"Nejde mi do hlavy, že tam tak důležitou práci dělali bez vědomí Českých drah a za plného provozu,“ dodal znalec.