"Dám za ně ruku do ohně. Ty chlapy, kteří tam dělali, znám osobně. Vylučuji to, že by pili. Navíc všichni do práce i z práce jezdili autem," tvrdí Kovalík. Podle něj se jedná o nepodložené spekulace.

Dodal, že sám zatím neví, co nehodu, při které sedm lidí zemřelo a sedm desítek dalších utrpělo zranění, způsobilo. "Stále si to nedovedeme vysvětlit," řekl Kovalík. Podle dostupných informací by příčinou tragédie mohla být technická závada a narušení statiky.

Pili režnou a vodku, tvrdí místní

"Chodili si alkohol kupovat do obchodu," řekla novinářům žena, která bydlí v domě nedaleko staveniště. Tvrdí, že dělníci pili režnou či vodku. To tvrdí i její sousedka. Řekla, že je sice neviděla, ale že se o tom mezi lidmi mluví.

"Ty ženské to přehánějí," řekl zase muž, který také bydlí nedaleko tragédie. "Možná si kupovali alkohol, ale pili až po pracovní době. Často tam jezdily kontroly. Osobně jsem je tam několikrát viděl. Ta auta jezdila kolem našich oken," uvedl.

VŠECHNY ČLÁNKY O TRAGÉDII VE STUDÉNCE

Nejasnosti kolem Kovalíkovy minulosti

O Kovalíkovi se v pondělí začalo hovořit i v souvislosti s jeho předchozím působením ve společnosti Hutní montáže. Její vedení zveřejnilo informace, že z firmy musel odejít na počátku roku 2006 pro nespokojenost vedení Hutních montáží s jeho prací.

"Při jedné ze staveb nedodržel technologický postup, prodražil tak stavbu a to firmu stálo hodně peněz," řekla Právu mluvčí společnosti Eva Kijonková. „Spolu s Miroslavem Kovalíkem bylo přinuceno odejít z Hutních montáží dalších 14 osob, z toho tři techničtí pracovníci,“ doplnila.

Podle informací Práva se měl ředitel dopustit chyby v roce 2005 při stavbě mostu Apollo v Bratislavě. Firma tehdy měla přijít o 50 miliónů korun.

Kotalík to ale popírá. "Výpověď jsme dali všichni společně, odešli jsme jako celá skupina, která v Hutních montážích dělala. Ti technici tam pracovali vesměs dvacet let na těch nejtěžších mostních konstrukcích, které teď tři roky, co jsme odešli, děláme vlastně ve firmě Bögl a Krýsl. Vůbec to nebylo o penězích, ale o perspektivě práce, která se jevila u firmy Bögl a Krýsl lepší,“ konstatoval Kovalík. Postup Hutních montáží označil za nešťastný a zvažuje právní kroky.

Policie pokračuje ve výsleších

Tragická nehoda je nyní v rukou kriminalistů. Speciální tým Komenius má 20 členů. Policisté se nyní zaměřují na vydávání věcí, které v troskách vlaku zůstaly a na výslechy několika stovek cestujících. Zajišťují stopy, které posílají na expertízy.

"Vyslechli jsme již oba stavbyvedoucí, hlavního stavbyvedoucího i projektanta," řekla mluvčí novojičínské policie Miroslava Šálková Michálková. Bližší informace k průběhu vyšetřování policie podle ní zveřejní v úterý či ve středu.

Nehoda, která je označována za nejtragičtější za posledních 15 let, se stala v pátek v 10:33. Mezinárodní rychlík Krakov - Praha ve Studénce narazil do zřícené mostní konstrukce. Nad tratí se upravoval most a jeho část spadla těsně před vlakem. Při nehodě zemřelo šest lidí. Sedmá oběť zemřela v nemocnici. Sedm desítek lidí bylo zraněno.

Čtěte také:
VIDEO: Nehoda rychlíku ve Studénce má sedm obětí
Svědci neštěstí: most se před pádem houpal
OBRAZEM: Železniční tragédie ve Studénce
Strojvedoucí ubrzdil vlak u Studénky na 90km/h
Šest obětí železničního neštěstí má jméno, totožnost sedmé musí potvrdit DNA
Nemocnice potřebovala krev pro zraněné, dárci reagovali rychle
Ředitel firmy: Most byl před srážkou s rychlíkem v klidu, posunovaly se jen vozíky
Strojvůdce: Už nikdy nenastoupím do vlaku