Souprava úsekem projížděla rychlostí 135 kilometrů v hodině, což je v limitu do 140 km/hod, který povolují normy.

Podle Správy železniční dopravní cesty se v pátek na stavbě nemělo nic dělat. „Žádnou výluku ani nic podobného jsme neměli hlášeno. Dříve nám vedení stavby hlásilo, že je například potřeba snížit rychlost, byli jsme domluvení a vše se dobře koordinovalo, na dnešek ale nic hlášeno nebylo,“ řekla mluvčí správy železničních cest Anna Kodysová.

Topolánek: České dráhy za nehodu nejspíš nemohou

Společnost ODS-Dopravní stavby Ostrava se podle svého šéfa Tomáše Vítka vyjádří v tiskové zprávě. Její šéf Tomáš Vítek ale odmítl tvrzení českých drah, že za neštěstí je zodpovědná jeho firma.

Most se zřítil v půl jedenácté dopoledne jen pár vteřin před průjezdem vlaku EuroCity z Krakova do Prahy. Strojvedoucí viděl, že se konstrukce hýbe, použil rychlobrzdu, ale rozjetou soupravu neměl šanci zastavit. Na 300 metrech snížil rychlost asi na 120 km/hod.

Do mostu narazila lokomotiva, první vagón narazil do ní, přes ně pak přeletěly další vagóny. Při nehodě zemřelo sedm lidí, dalších 67 je zraněno.

Čtěte také:
VIDEO: Vlakové neštěstí ve Studénce: šest mrtvých a desítky zraněných
Svědci neštěstí: most se před pádem houpal
OBRAZEM: Železniční tragédie ve Studénce
Nemocnice potřebovala krev pro zraněné, dárci reagovali rychle
Strojvůdce: Už nikdy nenastoupím do vlaku


Most se opravoval speciální technologií, při níž se konstrukce odsunula mimo, opravila a pak se měla nasunout zpět. Podle Dopravních staveb Ostrava ocelová konstrukce spadla, když se připravovalo její zasunutí. příčinou mohla být porucha sbíhacích zařízení (lisů) Co přesně ale za nehodu vyšetří policie a specialisté.

Nadjezd se rekonstruoval od 16. dubna, jeho oprava měla skončit 15. října.