Informoval o tom mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Na trati se letos 11. dubna srazily čelně dvě tramvaje a zahynuli při tom tři lidé.

Právě při vyšetřování tragické srážky odhalila Drážní inspekce v archivech Dopravního podniku Ostrava dvě podobné situace, které ale neskončily srážkou. Tramvaje tehdy musely vycouvat.

Mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar již dříve prohlásil, že kdyby dopravní podnik o mimořádných událostech řádně informoval, mohla inspekce na trati iniciovat zvýšení bezpečnostních opatření a k tragické srážce tak možná nemuselo dojít.

V sobotu ráno začalo odklízení trosek dvou tramvají po čelní srážce.Drážní inspekce se domnívá, že kdyby podnik problémy nahlásil, k tragické srážce nemuselo dojít..foto: Právo/Josef Gabzdyl

„Rozhodnutí dosud nenabylo právní moci. Dopravní podnik má do 15 dnů od převzetí právo se odvolat,“ řekl Neusar.

Dopravní podnik podle svých slov nepochybil

Dopravní podnik již dříve uvedl, že podle názoru svých právníků nepochybil. Oba incidenty totiž nepovažoval za takzvané mimořádné události ve smyslu zákona o drahách.

Dopravní podnik tvrdí, že tedy nebylo nutné je hlásit, protože tramvaje se nepotkaly v plné rychlosti na trati, ale řidič, který výhybnu neoprávněně opustil, zůstal stát ještě na výhybce.

Tento názor má dopravní podnik i nadále. „Vedení DPO s předmětným rozhodnutím nesouhlasí a rozhodně se v souladu se zákonem proti němu odvolá,“ řekl mluvčí dopravního podniku Miroslav Albrecht.

Řidič zapomněl na druhou tramvaj

Nehoda se stala poté, co řidič Petr Hroch v zastávce Vřesina zapomněl 11. dubna na to, že má počkat, až přejede tramvaj v protisměru. Řidič už byl obviněn z obecného ohrožení.

Vyšetřování nehody už je u konce, policii se podařilo vyslechnout asi šest desítek svědků, především cestujících z obou tramvají.

„Obžaloba bude podána poté, co policie obdrží závěrečnou zprávu od Drážní inspekce. Podle mých informací by to mělo být do konce července,“ informoval státní zástupce Aleš Kopal.

Po nehodě Dopravní podnik Ostrava na trati číslo 5 zavedl nová bezpečnostní opatření, ve výhybně se objevila výstražná světla a řidič musí před vyjetím volat na dispečink.