Hlavní obsah

Pracovník klientského centra ČEZ posílal přeplatky na své účty

– PLZEŇ
Právo, pab

O více než milión korun připravil několik zákazníků společnosti ČEZ jeden z telefonistů, radících klientům v zákaznickém centru západočeské pobočky elektrárenského gigantu v Plzni. V počítačovém sytému, kam měl jako poradce na telefonu přístup, změnil u některých klientů číslo bankovního účtu pro vracení přeplatků za elektřinu.

Článek

Statisícové částky podle informací Práva skončily na kontě jeho přítelkyně a dalších dvou kompliců. O peníze se pak společně rozdělili.

Policie zasáhla minulý týden. "Obvinili jsme celkem čtyři osoby z Plzeňska. Hlavní podezřelý je stíhán pro trestný čin podvodu a ostatní za pomoc k tomuto trestnému činu,“ potvrdil v pátek Právu šéf plzeňské hospodářské kriminálky Jan Beneš.

Jak dodal, kriminalisté zdokumentovali celkem sedm případů. Obviněným hrozí až osm let vězení. Mezi poškozenými jsou například Československá obchodní banka nebo společnost AGC Automotive Bilina, s. r. o.

Podezřelé udělal i ze svých kolegů

Jak Právo dále zjistilo, obviněný úředník se do databáze odběratelů nepřihlašoval jen pod svým heslem, ale pro provedení nestandardní operace použil hesla některých svých kolegů, aby zahladil stopy a podezření tak padlo na jiné. O to složitější tak bylo pro kriminalisty jeho jednání odhalit. K činu se doznal a jako důvod uvedl, že potřeboval peníze pro rodinu.

Podle mluvčího ČEZ pro západní Čechy Martina Sobotky nešlo přímo o zaměstnance podniku, ale o pracovníka externí společnosti. Tou je podle informací Práva telekomunikační společnost TeliaCall, a. s.

"Telefonisté samozřejmě přístup do databáze zákazníků mají, když s nimi komunikují. Přijali jsme nyní taková opatření, aby se v budoucnu pokud možno takové případy už neopakovaly,“ uvedl Sobotka s tím, že ČEZ podal trestní oznámení a s policií spolupracoval na odhalení pachatele.

Reklama

Výběr článků

Načítám