Nehoda se odehrála v 17:45 na trati směrem z Olomouce na Přerov. Mladík se střetl s rychlovlakem mířícím na Ostravu. "Podle našich informací šel po kolejích. Strojvůdce muže uviděl, vlak už ale nemohl dobrzdit. Důležité bylo to, že si střetu všiml a ihned zajistil pomoc," řekl náměstek krajské záchranné služby Jan Weinberg.

Podle Kubaly nehoda provoz na trati výrazněji neomezila. "Zcela mimo provoz byla jen chvíli. Pak bylo možné využít druhou traťovou kolej," uvedl mluvčí ČD.

Pendolino provází smůla

Vlak Pendolino mířící z Prahy do Ostravy vykolejil na začátku prosince před pražskými Dolními Počernicemi při rychlosti 100 km/h. Souprava zastavila po ujetí asi 400 metrů. Příčinou vykolejení byla pravděpodobně prasklá kolejnice.

Pendolino však provází od jeho nasazení do provozu neustálé problémy a smůla. české dráhy například pochybily, když Emerson Fittipaldi, Erik Janiš a Tomáš Enge řídili 11. listopadu 2007 rychlovlak Českých drah (ČD) Pendolino SuperCity na trati z Prahy do Vídně.

"To je názor drážní inspekce, která nikdy neprokázala že Fittipladi řídil Pendolino. Podle nás on nikdy Pendolino neřídil a nikdy jsme cestující ani bezpečnost neohrozili. Celá věc je u Drážního úřadu, který bude rozhodovat," řekl Novinkám Kubala.

Český nejrychlejší vlak však problémy dělal i sám, když jeho elektronika několikrát sama hlásila chybu a cestující tak museli jezdit náhradními spoji. Tyto problémy však provázely Pendolino při jeho začátcích. Vyřešil je tehdy jeho výrobce, společnost Alstom.

Vlak si však i vybral několikrát velkou smůlu, když už za svou krátkou dobu provozu stačil srazit několik lidí a také se srazit s nákladním automobilem na přejezdu.