Obvinění z padělání veřejné listiny přitom řidiči sdělil policejní rada minulý týden, když se v průběhu vyšetřování zjistilo, že si řidič podstatně pozměnil obsah Osvědčení o profesní způsobilosti řidiče, které mu bylo vystaveno loni v srpnu Okresním úřadem v Chebu.

"Řidič si podstatně pozměnil obsah Osvědčení o profesní způsobilosti řidiče, které mu bylo vystaveno 5. srpna loňského roku Okresním úřadem v Chebu, neboť dopsal do kolonky "druh školení" k údajům, uvedeným okresním úřadem, písmeno "d", čímž měl splnit zákonnou povinnost jako řidič pro přepravu více jak 9 cestujících včetně řidiče," uvedla Kameníková.

Dodala, že stejným způsobem šofér dopsal písmeno "d" na osvědčení, které předložil v říjnu loňského roku provozovateli jedné z autoškol v Chebu. Prokazatelně pak použil neoprávněně pozměněné osvědčení jako pravé, v minulém i letošním roce při řízení autobusu s cestujícími.

Řidič jel rychlostí 118 km/h

Podle tachografu policejní experti zjistili, že autobus se v klesání před místem dopravní nehody řítil rychlostí 118 km/hod.

"Řidič vjel vlivem nepřiměřené rychlosti pravými koly na nezpevněnou krajnici, kde došlo ke kontaktu se svodidly. Následkem natočení volantu se vozidlo dostalo do protisměru, prorazilo svodidla a zřítilo se ze svahu. Znaleckým zkoumáním vraku nebyla zjištěna žádná závada na řízení ani brzdovém systému a znalci současně vyloučili, že by nehodu zapříčinila jiná vada autobusu," uvedla mluvčí jihočeské policie Jana Kameníková.

Z vyšetřování vyplynulo, že 42 účastníků zájezdu sedělo v okamžiku nehody v horní části autobusu, deset pak spolu se dvěma řidiči dole. Všichni ti, co nehodu nepřežili, seděli nahoře. Orgány činné v trestním řízení mají k dispozici mimo jiné i závěry posudků z oblasti dopravní psychologie, které by měly zhodnotit psychologické vlastnosti řidiče. Ten odmítl vypovídat.

Obžalovaný řidič do tragické nehody na autobusech najel více než milión kilometrů bez nehody. "Pokaždé jsem lidi dovezl v pořádku," řekl v březnovém rozhovoru pro deník Právo.