Článek
V pondělí o tom informoval Vladimír Řepka z ministerstva vnitra. Podle něj trvalo vyšetřování pět měsíců kvůli znaleckým posudkům. "Příčinou byla částečně nepřiměřená rychlost a částečně technický stav vozidla. Kdyby nebylo obou příčin zároveň, k nehodě by zřejmě nedošlo," uvedl Řepka.
Policejní auto vyjelo při cestě k nahlášené dopravní nehodě ze silnice, narazilo do betonového mostku a převrátilo se. Řidič i jeho spolujezdec byli na místě mrtví. Jednoho vymrštil náraz z vozu, druhého vyprostili z auta místní lidé.
"Podle pitevního protokolu bylo příčinou úmrtí řidiče prasklé srdce, u druhého mnohočetné pohmožděniny mozku. Alkohol ani psychotropní látky nebyly v tělech obětí nehody zjištěny," řekla Hana Malá z ministerstva vnitra.
Poloosa vyšší rychlost nevydržela
Policejní vůz projížděl pravotočivou zatáčkou podle vyšetřovatelů rychlostí asi 70 až 82 kilometrů v hodině, přičemž bezpečná by v tomto místě byla rychlost 65 kilometrů v hodině. Levá poloosa kola nevydržela zatížení a zdeformovala se, následkem čehož auto vyjelo ze silnice a havarovalo.
Závada byla podle policie spíš výjimečná. Každý měsíc podstupují auta základní technickou kontrolu v Chrudimi a vždy po 15 000 ujetých kilometrech velkou technickou kontrolu v Hradci Králové.
"Je to zhruba každé tři až čtyři měsíce," řekl ředitel chrudimské policie Petr Kučera. Policisté již postupně služební felicie vyměnili za novější fabie a octavie. Mikrobus Volkswagen, který havaroval v Markovicích, nebyl ani pět let starý.