Příkladem může být okolí hypermarketu Hypernova v Praze - Chodově. V křoví a kolem popelnic nedaleko obchodu se povaluje velké množství vozíků s logem Hypernovy.

"Nákupní vozíky se nám skutečně ztrácejí, a to zejména ty kovové, kterých máme 90 procent," řekl Libor Kytýr ze společnosti Ahold, která v Česku provozuje 300 hypermarketů Hypernova a supermarketů Albert.

Ahold má u svých prodejen k dispozici asi 50 000 nákupních vozíků. Roční ztráty firma odhaduje až na deset procent. Jeden takový vozík s plastovým košem přitom stojí asi 12 tisíc korun.

Se ztrátami nákupních vozíků bojuje také společnost Tesco Stores ČR. "Stává se to neustále, a to především ve větších městech. Moc se těmto ztrátám nedá zamezit, nicméně snažíme se více dohlížet na parkoviště u našich prodejen, abychom lépe monitorovali manipulaci s nákupními vozíky," řekla mluvčí Tesco Stores ČR Jana Matoušková.

Výrobci nákupních vozíků proto vymýšlejí nové systémy jejich zabezpečení, aby snížili ztráty obchodníků. Nově se objevily vozíky, jejichž kolečka se po výjezdu z obchodu či parkoviště díky zábranám zabudovaným do země automaticky zablokují.

"Je to další stupeň zabezpečení nákupních vozíků," řekla Marie Urbášková ze společnosti Wanzl, která nákupní vozíky dodává většině tuzemských obchodních řetězců.