Podle hasičů zemřel ihned po nárazu řidič autobusu, další 3 cestující byli těžce zranění a 9 jich bylo zraněno lehce. Hmotná škoda zatím není vyčíslena.

"Na místo muselo vyjet našich 6 zásahových vozidel, včetně těžkého jeřábu. Jednu zraněnou ženu jsme museli vytáhnout bočním oknem a předat zdravotníkům," řekl na místě mluvčí jihomoravských hasičů Jaroslav Haid.

Záchranáře blokovali neukáznění řidiči

Dálnice mezi Brnem a Prahou zůstala na několik hodin uzavřena. Práci záchranářům navíc ztěžovali neukáznění řidiči, kteří ihned po srážce zacpali dálnici a neumožnili příjezd hasičů a sanitek.

"Hasiči se naváděli s policií a lékaři vysílačkami, protože nebylo možné se k místu nehody dostat. Řidiči by si měli uvědomit, že i oni by někdy mohli potřebovat pomoc a chovat se podle toho," dodal Haid.

Řidič tahače nemohl srážce zabránit

Co bylo příčinou nehody, zatím zjišťují policisté. Jasné je, že nehodu zavinil řidič autobusu, který z neznámých příčin narazil zezadu do tahače, který nemohl nic udělat, aby srážce zabránil.

Pitva by měla ukázat, zda řidič před nehodou za volantem neomdlel nebo zda neměl v krvi alkohol. "Já jsem jel normálně v pravém jízdním pruhu a najednou jsem uslyšel ránu. Podíval jsem se a viděl jsem, že do mě narazil, autobus. Tak jsem se snažil zastavit v odstavném pruhu, abych se podíval, co se stalo. I tak jsem jel ještě asi 300 metrů, protože mě autobus chvíli tlačil," řekl Právu řidič kamiónu.

Také lidé z autobusu, kteří přežili nehodu bez větších zranění neví, proč řidič přímo narazil do tahače jedoucího před ním. "Nevím, jak to bylo. Ozvala se velká rána a ti, co byli na předních sedadlech, to odnesly nejvíc. My jsme s kamarádkou měly štěstí, že jsme jely bez místenek a seděly jsme vzadu. Kdo ví, jestli bychom jinak byly živé," svěřila se Miroslava Krátká ze Zlína.

Podle policistů i odborníků, kteří místo nehody prohlíželi, je jediným vysvětlením tragédie buď to, že zkušený řidič autobusu omdlel nebo měl mikrospánek a jel přitom při dopravní špičce na dálnici příliš rychle. Více ukáže až technická prohlídka autobusu a kontrola tachografu.