Srážka si naštěstí nevyžádala lidské oběti ani vážná zranění. Podle slov ředitele Záchranné služby Královéhradeckého kraje  Ladislava Žabky na místě zasahovaly posádky tří sanitek a vrtulník, ale zdravotníci po kontrole celého vlaku zjistili jen tři lehce zraněné cestující. "Šlo o nějaká naražení hrudníku či ruky," uvedl Žabka s tím, že pouze strojvedoucí rychlíku byl s těžkým zraněním transportován do nemocnice vrtulníkem.

"Předběžné závěry šetření ukazují, že rychlík minul návěst výstraha na vjezdovém návěstidle do stanice. To strojvedoucího upozorňovalo, že na dalším návěstidle svítí červená. Vlak nesnížil rychlost a zhruba stokilometrovou rychlostí pokračoval v jízdě. Rychlík začal intenzivně brzdit až před návěstidlem v poloze stůj, avšak úplně zabrzdit se mu již nepodařilo. Vjel na výhybky, kde se srazil s protijedoucím nákladním vlakem," popsal průběh nehody Jan Kučera z Drážní inspekce. Ve okamžiku střetu jela souprava rychlostí 58 kilometrů za hodinu.

Mapa místa neštěstí

"Doslova se ještě klepu. Seděl jsem v prvním voze a najednou cítím, že vlak intenzívně brzdí. Ale to bylo ještě normální. Najednou rána a už jsem lítal," popsal okamžik nárazu Vilém Černík z Hradce Králové. Jeho cesta z Prahy tak skončila necelých dvacet kilometrů před cílem. "Vlak vykolejil, nákladní vlak ho rozpáral a vagony se začaly naklánět. Skoro nechápu to štěstí, že se vlastně nikomu nic nestalo. Jen několik lidí se lehce poranilo, jak vypadli z lavic," dodal Černík a pochválil rychlost záchranářů.

"Byli tu tak rychle, že bych přísahal, že to bylo plánované cvičení," souhlasil další z pasažérů Jan Smetana z Bludova u Šumperka, který cestoval z výstavy v Lysé nad Labem za známými. "Procestoval jsem vlakem Španělsko, Portugalsko, ale po této trati radši už nikdy nepojedu. I když chválabohu jsme to všichni přežili," dodal.

Nákladní vlak měl šest vozů, z nichž tři po nárazu vykolejily. "Na vykolejených vagónech bylo naloženo dřevo," uvedl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj. Jedním z vagonů byla i cisterna naložená nebezpečným amoniakem, k jejímu poškození naštěstí nedošlo.

Jak oznámil Ondrůj, náhradní dopravu začaly ihned zajišťovat autobusy, dálkové vlaky ve směru Praha -  Hradec Králové byly vedeny odklonem přes Pardubice a Kolín. Doprava na trati by mohla být obnovena v sobotu dopoledne.