Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Vladislav Prouza, Právo

Rybáři nalovili pro velikonoční export stovky metráků ryb, nikdo je ale nechce

Každoročně vyvážejí před velikonočními svátky na německý trh okolo pěti set metráků ryb. Letos Klatovské rybářství, které je druhým největším producentem sladkovodních ryb v ČR, nedostalo doposud od našich západních sousedů jedinou objednávku.

Ilustrační foto Foto: Vladislav Prouza, Právo
Rybáři nalovili pro velikonoční export stovky metráků ryb, nikdo je ale nechce

„Ryby na export máme připravené na sádkách, ale zatím o ně není žádný zájem,“ řekl Právu ředitel společnosti Václav Voráček.

Podnik prodává ryby hlavně do německých zpracoven, které je připravují pro tamní gastronomii. „Logicky je nemají kam dodávat, když tam mají restaurace zavřené. Pokles poptávky jsme očekávali, ale že nebude takřka žádná, nás překvapilo. Přece jen v Německu patří ryba tradičně mezi velikonoční pokrmy,“ pokračoval Voráček.

Podle něj zájem o čerstvé ryby klesl i u tuzemských supermarketů. „Do většiny z nich dodáváme na pultový prodej, který je momentálně uzavřený. Takže prodáváme pouze balené ryby z naší zpracovny,“ dodal.

Jak se současný výpadek projeví v hospodaření společnosti, zatím nedokáže šéf klatovského rybářství odhadnout. „Zatím jsme stále byli v kladných číslech. Nedostáváme žádné dotace, musíme si na sebe vydělat sami,“ uvedl Voráček.

V současné době klatovští rybáři loví rybníky s násadou. „To jsou dvouleté ryby, které přemisťujeme do větších rybníků, kde potom dorůstají do tržní váhy. Začali jsme už na začátku března a počítáme s tím, že hotovi budeme do 10. dubna,“ upřesnil.

Pozitivní zprávou pro rybáře je, že se většina na podzim vypuštěných rybníků pomalu plní. „Není to sice žádná velká sláva, ale věříme, že vody bude dost. Pomohly tomu hlavně únorové srážky,“ uzavřel Voráček.

Klatovské rybářství hospodaří na přibližně čtyřech stovkách rybníků o celkové rozloze bezmála dva tisíce hektarů.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků