I když nemá vliv na jeho provozuschopnost, technici vám vystaví takzvanou závadu B, tedy závažnou závadu a dají vám 30 dní na její odstranění. Po uplynutí této lhůty budete muset důvod, proč vaše auto neprošlo na STK, řešit na dopravním úřadě. A o jaké závadě, že je řeč?

Jde o tachometr. Technici na STK totiž od letošního října zjišťují, zda v minulosti neukazoval nižší hodnotu a zda tedy není stočený. Pokud si tedy plánujete koupit auto, ověřte si, že nemá stočený tachometr. Pokud již auto vlastníte, ale koupili jste ho jako ojeté, to, zda odpovídají najeté kilometry stavu na tachometru, si raději zkontrolujte ještě před technickou. Někdy totiž může jít i jen o chybu zápisu technika a pokud budete mít dostatek dat o stavu tachometru a budete moci prokázat, že se jednalo o chybu, můžete požádat o opravu v zápisu.

Auto může mít závadu, kterou odhalíte jen zkontrolováním jeho historie

Auto může mít závadu, kterou odhalíte jen zkontrolováním jeho historie

Údaje o stavech tachometru můžete získat díky systému AUTOTRACER na www.zkontrolujsiauto.cz. Po zadání VIN vozidla a uhrazení 499 Kč vám systém zobrazí dostupná data ke stavům tachometru, servisní historii vozidla, informace o případných haváriích, to, zda je auto zatížené úvěrem či leasingem a zda není odcizené, nebo jaká je jeho aktuální tržní cena a případně i jak a za kolik bylo v minulosti nabízeno k prodeji. Pokud si tedy plánujete auto koupit, AUTOTRACER za vás proklepne jeho historii a pomůže vám určit, zda se jedná o kvalitní vůz a dobrou koupi. Navíc to, kolik informací a z jaké doby je k autu v systému k dispozici, uvidíte zdarma ještě před zaplacením.

Chcete vidět, o jaký vůz se jedná? Podívejte se na Hitparádu stočených aut a odhalte i další vozy

Chcete vidět, o jaký vůz se jedná? Podívejte se na Hitparádu stočených aut a odhalte i další vozy

Pamatujte, že stáčení tachometrů bylo a stále je oblíbenou praktikou některých prodejců, kteří se podvody snaží na autech vydělat o desetitisíce až statisíce více, než je jejich skutečná hodnota. Někteří lidé tak jezdí v autě, které má ve skutečnosti najeto třeba o 300 000 km více než kolik ukazuje tachometr. O tom, jak se auta stáčejí, vypovídá i Hitparáda stočených aut, kterou společnost Cebia zveřejňovala během října na stránkách www.zkontrolujsiauto.cz/hitparada a která je stále veřejnosti přístupná. Nestáčí se přitom jen běžně prodávaná auta, jako jsou škodovky nebo fordy. V hitparádě najdete stovky stočených aut dvanácti neprodávanějších a nejinzerovanějších značek a nechybí ani luxusní značky BMW, Audi či Mercedes. Uvidíte i vozidla stočená o více než 500 000 km.

Když se auto neprodá, stočí se znovu. Z ojetiny je rázem zánovní vůz

Když se auto neprodá, stočí se znovu. Z ojetiny je rázem zánovní vůz

Hitparáda také ukazuje, jak se auta stáčejí průběžně, nebo opakovaně v případě, že první stočení nevedlo k úspěšnému prodeji. Je až neuvěřitelné, že se tachometry někdy stáčejí na hodnoty zánovních aut. Například z 330 000 km na 12 500 km, nebo z 250 000 km na 20 000 km. Netřeba komentovat, jakého rozdílu v kupní ceně lze stočením dosáhnout a jaké rozčarování přinesou opravy a údržba rádoby zánovního auta. Pokud nechcete vyhodit desítky tisíc či ještě více peněz prakticky z okna, vozidlo si vždy před koupí prověřte.