Co stojí za lepší kondicí německé ojetiny oproti srovnatelně starému autu z Česka? „Spíš než ojetá používáme slovo zajetá. Jsou to vozy, které za sebou mají tři čtyři roky provozu na prvotřídních dálnicích, pravidelný autorizovaný servis, jasnou dohledatelnou historii. A stojí třetinu,“ vysvětluje Karel Kovář a zdůrazňuje, že důležitá jsou i kvalitnější paliva, která méně opotřebovávají vstřikovače a komponenty, jejichž oprava či výměna později hodně bolí.

Přejet hranice ale při shánění dobrého auta nestačí. Karel Kovář radí, jak zvolit spolehlivého partnera: „Vyberte si prodejce, kterému budete věřit. Měl by se k vám chovat slušně a hrát otevřenou hru. Hodně vám napoví už třeba to, v jakém prostředí auta prodává. Dnes už i od dovozce ojetin můžete čekat služby moderního showroomu.“ Klíčový rozdíl mezi jednotlivými dovozci v Česku pak Karel jednoznačně vidí v tom, kde auto nakoupí: „Především se ale ptejte na zdroj. Pokud prodejce pouze převáží auta hledaná po bazarech, raději běžte pryč,“ a vysvětluje, jak se ke kvalitním autům dostává AutoDraft: „V AutoDraft se soustředíme pouze na dvě značky, kde známe u jednotlivých modelů každý šroubek. Vozy dovážíme výhradně od autorizovaných dealerů. Žádné bazary, žádné soukromé inzeráty,“ říká Karel a s úsměvem dodává: „Chceme změnit trh s ojetinami v Česku. Naše auta už potkáte po celé republice. Funguje to. Z toho mám obrovskou radost.“