Hlavní obsah

Jak fungují česká shopping centra? Plní vůbec očekávání svých návštěvníků?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Z průzkumu vyplývá, že česká shopping centra nereflektují přání svých návštěvníků: chybí cenově dostupné služby a širší nabídka potravin a občerstvení. I přesto se návštěvnost v českých shopping centrech vrací na úroveň před hospodářskou krizí.

RetailCon

Článek

Již dvanáct let se na přelomu května a června setkávají ředitelé shopping center se svými nájemci na největší tuzemské odborné konferenci RetailCon. Právě pro tuto prestižní akci byl proveden unikátní průzkum mezi nakupujícími.

Mimo jiné z průzkumu vyplývá, že obávané nákupy na internetu nejsou pro shopping centra takovou hrozbou, jak by se mohlo zdát. Mnoho zákazníků internetových obchodů totiž upřednostňuje osobní odběr a nejoblíbenější jsou výdejny právě v shopping centrech. Hlavním důvodem, proč jsou centra navštěvovaná, je, že zde nakupující najde vše pod jednou střechou. Nicméně chybí služby a širší nabídka potravin.

Velkému počtu respondentů také vadí, že nabídka a složení obchodů je v mnoha centrech totožná. Zákazníci si stěžovali i na nižší kvalitu a zároveň vyšší cenu zboží v porovnání se zahraničím. Ostatní výsledky tohoto průzkumu budou zveřejněny 28.5. Národním domě na Vinohradech.

Letošní rok se očekává, že rekordní počet shopping center změní své majitele.

Výběr článků

Načítám