Článek
Již dvanáct let se na přelomu května a června setkávají ředitelé shopping center se svými nájemci na největší tuzemské odborné konferenci RetailCon. Právě pro tuto prestižní akci byl proveden unikátní průzkum mezi nakupujícími.
Mimo jiné z průzkumu vyplývá, že obávané nákupy na internetu nejsou pro shopping centra takovou hrozbou, jak by se mohlo zdát. Mnoho zákazníků internetových obchodů totiž upřednostňuje osobní odběr a nejoblíbenější jsou výdejny právě v shopping centrech. Hlavním důvodem, proč jsou centra navštěvovaná, je, že zde nakupující najde vše pod jednou střechou. Nicméně chybí služby a širší nabídka potravin.
Velkému počtu respondentů také vadí, že nabídka a složení obchodů je v mnoha centrech totožná. Zákazníci si stěžovali i na nižší kvalitu a zároveň vyšší cenu zboží v porovnání se zahraničím. Ostatní výsledky tohoto průzkumu budou zveřejněny 28.5. Národním domě na Vinohradech.