CZ, EU, SK, UK… Pouhá dvě písmena mohou předurčit osud celého internetového projektu. Jestli bude český e-shop i za hranicemi úspěšný, nebo propadne na celé čáře, rozhoduje velmi často právě národní doména.

Bohužel ani pětadvacet let po sametové revoluci zákazníci ze zemí, jako jsou třeba Francie nebo Velká Británie, naší podnikatelské kultuře a právnímu prostředí příliš nevěří. Často se bojí, že objednané zboží, z pro ně východoevropského obchodu, nikdy neuvidí a přijdou o své peníze.

Ještě větší sázku na nejistotu představuje takový nákup pro zákazníky ze vzdálenějších koutů světa, například z USA nebo z čím dál dynamičtěji se rozvíjejících asijských trhů. Ti na Českou republiku nemají žádný názor, velmi často ani netuší, kde leží. Proto si raději koupi úplně rozmyslí.

Česká, u nás dobře známá, koncovka .cz postačí pouze pro místní podnikání. Problém řeší doména s koncovkou .eu, kterou nyní pořídíte už za 49 Kč. Evropu na mapě nalezne každý, Američan stejně jako Číňan a i v očích rodilého Evropana má e-shop s touto koncovkou automaticky přijatelnější a serióznější renomé.