Tradiční banky = relikty minulosti

Celkem 73 procent dotázaných uvedlo, že banky by neměly vybírat poplatky za všechny nabízené služby, některé by měly být zadarmo. Lidé by také od bank uvítali rychlejší vyřizování jejich požadavků, nejlépe online. Chození do banky je pro třetinu Čechů retro. Průzkum také zjistil, že téměř polovina Čechů otravuje zdlouhavá byrokracie a papírování při každé změně, kterou chtějí v bankách provést. Obtěžuje je také nesrozumitelný bankovní jazyk, kterým s nimi banky hovoří. Takové chování dnes lidé považují nechtěný za relikt minulosti.

V době, kdy se vše dá vyřídit online, lidé už považují placení za služby, které lze vyřídit několika kliky, jako retro. I když lze Čechy považovat za poměrně konzervativní bankovní klienty, neznamená to, že by nepřivítali pokrok v bankovních službách. Mají rádi věci, které jsou retro, zejména hudbu, oblékání nebo design. V případě bankovních služeb to však neplatí.

ZUNO BANK AG

ZUNO BANK AG

2013 - online banka

Právě online banka ZUNO je alternativou k tradičním „retro“ bankám. Nabízí nulové nebo velmi nízké poplatky a je dostupná na internetu nebo prostřednictvím mobilního bankovnictví. Klienti si mohou vše zařídit online 24 hodin denně a 7 dní v týdnu. Více informací na www.zuno.cz

Průzkum provedla agentura Perfect Crowd v červnu 2013 na vzorku 500 respondentů v České republice.