Společnost, která pronajímá reklamní plochy kolem dálnice D1, se rozhodla tyto plakáty nevylepit. Důvodem je to, že svým grafickým ztvárněním připomínají dálniční návěští, což podle policie mate řidiče. Musel tedy vzniknout nový plakát, který má jiné barevné ladění, čímž výrazně ztrácí původní pointu (zelená, bílá a modrá byly nahrazeny žlutou, černou a bílou). V současné době jsou na různých místech České republiky k vidění obě verze billboardu. Kampaň trvá do konce dubna.

"Plně respektujeme rozhodnutí reklamní společnosti. Ale nechápeme obecný princip: pokud nemá být kolem silnic nic, co by mátlo nebo rušilo řidiče, proč mohou dálnice lemovat billboardy s odhalenými ženami či sexuálními motivy?" ptá se Marek Sadil, jednatel společnosti Tecfood. Nápoj Kamikaze nechtěně otevřel problém, který nabývá na významu shodou okolností právě v dubnu, jenž má přízvisko měsíc bezpečnosti. Otázka zní: mají provokativní billboardy vliv na nehodovost na českých silnicích? Pokud ano, který billboard zabil loni nejvíc lidí v autech? Zabíjel z plakátu nájemný vrah Jiří Kajínek?

Takové otázky znějí možná absurdně, ale legrace končí při pohledu do policejních statistik. Například v roce 1997 se na území České republiky stalo 198 431 nehod, při nichž zemřelo 1 411 lidí.  Největší počet nehod (téměř 60%) zavinili řidiči motorových vozidel z důvodu nesprávného způsobu jízdy. U nesprávného způsobu jízdy se nejčastěji vyskytují nehody zaviněné z důvodu nevěnování potřebné pozornosti řízení vozidla (27%). Pro rok 1997 to znamená 141 mrtvých.

Samozřejmě nelze říci, že všechny tyto životy mají na svědomí provokativní billboardy. Ale i kdyby kvůli billboardu zemřel jediný člověk, je důležité o tom hovořit. Jakým způsobem tedy problém řešit? Měla by vzniknout komise, která bude posuzovat bezpečnost reklamy u silnic? "Pokud by taková komise vznikla, rozhodně by musela zakázat jiné plakáty, než Kamikaze. Je určitě pravděpodobnější, že se řidič ohlédne za obrázkem odsouzeného vraha se sluchátky na uších, než že bude chtít otočit auto, protože původně nechtěl jet směrem na Pearl Harbor," říká Marek Sadil. "Fotografie nahé ženy je podle mě ještě zákeřnější - působí totiž víc na řidičovo podvědomí, než na rozum."

Plakát s Jiřím Kajínkem, který propagoval radio Kiss, si nakonec vydobyl sympatie většiny veřejnosti. Přesto jej Rada pro reklamu doporučila stáhnout a označila za neetický. Tento případ ukázal, jak problematické je určit hranici vkusu. Stejně tak není možné přesně určit, jaká reklama ohrožuje bezpečnost silničního provozu a jaká nikoli. "Evidentně nelze stanovit přesná pravidla hry. Než aby docházelo k podobným komplikacím jako u Kamikaze, nejlepší by bylo billboardy u silnic zrušit úplně," říká Marek Sadil. "Jde tu především o bezpečnost na silnicích. K té má přispět i Kamikaze - vždyť je to nápoj pro řidiče, který pomáhá udržet pozornost při jízdě."

Kamikaze je funkční nápoj nové generace s účinnými látkami přírodního původu
s efektem prodloužené širokospektrální stimulace. Kamikaze neobsahuje kannabinol, "lehkou drogu", považovanou některými odborníky a především legislativními orgány za návykovou.

Společnost Tecfood se zaměřuje na vývoj, výrobu a distribuci funkčních potravin.