Článek
Tak například podle studie dostupné na stránkách ECB1 on-line nakupující v Polsku v menším měřítku než Češi platí dobírkou.2
Obdobné rozdíly uvádí tyto studie i u placení kartou. Kartou platí 9 % kupujících v Čechách, 2 % v Polsku, 33 % kupujících ve Švédsku, 60 % v Norsku, 19 % ve Finsku, 61 % v Dánsku a 58 % ve Velké Británii.
Zdá se ale, že trendy jednoznačně ukazují na změnu nákupního chování kupujících v Čechách směrem k západoevropským zvyklostem. „Pravděpodobný vývoj v následujících letech bude kopírovat scénář pozvolného přechodu od hotovostních plateb k bezhotovostním nástrojům. Jinými slovy, lidé budou opouštět dobírku ve prospěch platebních karet a platebních bran.“4
Společnosti jako AGMO napomáhají snadnějšímu přechodu k progresivnějším nástrojům platby na internetu tím, že e-shopům a dalším on-line obchodníkům poskytují jednu platební bránu pro on-line bankovní převody, případně další platební metody. Tím odpadají starosti se smluvní dokumentací a technickou implementací velkého počtu bankovních rozhraní.
Okamžitý bankovní převod (OBP) zvyšuje komfort placení bankovním převodem tím, že obchodník obdrží informaci o provedení platby obratem. Hlavní výhoda OBP je zřejmá – možnost expedovat zboží a služby okamžitě s garancí platby. Důležitá je také skutečnost, že OBP je levnější než dobírka.“ uvedl Vít Hejlek, obchodní ředitel společnosti AGMO.
Kontakt:
Kontakt: Vít Hejlek
Kontakt: Vít Hejlek Agmo cz a.s.
Kontakt: Vít Hejlek Agmo cz a.s. e-mail: info@agmo.eu
Kontakt: Vít Hejlek Agmo cz a.s. e-mail: info@agmo.euhttp://www.agmo.eu
_____________________________________
1 ECB,
Factors determining the acceptance of payment methods by online shops in Poland
2 Asociace pro elektronickou komerci (APEK) - Platební metody v ČR[2011]
4 Asociace pro elektronickou komerci (APEK) - Platební metody v ČR[2011]