Cestovní agentura Invia.cz nejpozději do týdne předá všem svým klientům poukázku na zájezd ve stejné hodnotě, jako měl pobyt od zkrachovalé cestovní kanceláře Redgreentours. Turisté tak budou moci odcestovat na plánovanou dovolenou a nebudou nuceni shánět finance na nákup náhradního pobytu. Umožňuje to nové pojištění Faktor 100, které cestovní agentura Invia.cz od června poskytuje ke každému prodanému zájezdu bez navýšení ceny.

„Když jsem se dozvěděla o krachu cestovní kanceláře Redgreentours a zrušení mého zájezdu, okamžitě jsem začala shánět nový pobyt. Mám už domluvené volno v práci a nechci o něj přijít. Byla jsem nadšená, když mne kontaktovali zástupci Invia.cz a informovali mě, že získám poukázku v hodnotě zrušeného zájezdu,“ řekla Marta Pospíchalová, která si zakoupila zájezd přes www.invia.cz. „Kdybych nezískala poukaz, musela bych si koupit levnější zájezd. Na pobyt stejné úrovně by mi nezbyly volné peníze,“ dodala Pospíchalová s tím, že původně plánovala cestu do Turecka, nyní se však rozhoduje pro dovolenou v Maroku.

Jde o druhý případ krachu cestovní kanceláře v letošním roce. Kromě Redgreentours se jednalo o CK Asteri Tour, která vyhlásila úpadek v dubnu. Cestovní agentura Invia.cz proto připravila ve spolupráci se společností AXA Assistance speciální pojištění, které chrání klienty při krachu cestovní kanceláře. Díky pojistce Faktor 100 nemusí klienti řešit náročnou agendu a vyhnou se tak dlouhému procesu vymáhání financí ze zákonného pojištění cestovní kanceláře. Zákazník agentury předá pohledávku za zrušený zájezd AXA Assistance, která veškerou agendu spojenou s vymáháním pohledávky vyřizuje za klienta. Klient po předání pohledávky dostane poukázku na nákup zájezdu u Invia.cz v plné hodnotě původního pobytu a může odcestovat.

Faktor 100

„Na českém trhu se případy zkrachovalých cestovních kanceláří objevují každý rok. V loňském roce jsme zaregistrovali celkem šest cestovních kanceláří, které vyhlásily úpadek a zrušily již prodané pobyty. Takové situace však lidem značně komplikují jejich odjezd na dovolenou. Proto jsme se rozhodli takovým případům předejít a připravit pojištění, které klientům zajistí rychlé a bezpečné řešení v případě úpadku cestovní kanceláře,“ sdělil marketingový ředitel cestovní agentury Invia.cz, která je jedničkou na českém trhu v oblasti prodeje dovolené přes internet. „Lidé získávají nejbezpečnější způsob nákupu dovolené na českém trhu. Jsou jištěni jak zákonným pojištěním cestovní kanceláře, tak speciálním pojištěním, které získají jedině u Invia.cz,“ dodal Tůma.

V případě krachu cestovní kanceláře zákazníci zpravidla čekají na vrácení ceny zájezdu několik měsíců. Peníze jsou vypláceny z pojistky, kterou je každá cestovní kancelář ze zákona povinna uzavřít. Cestovní kancelář Redgreentours byla pojištěna u Union pojišťovny, na kterou mají klienti vznášet nárok na pojistné plnění, a to nejpozději do dvou měsíců ode dne, ve kterém měl být zájezd podle cestovní smlouvy ukončený.

„S vymáháním nároku na pojistné plnění je spojena náročná agenda. Lidé běžné musí čekat na vyplacení peněz za zrušený zájezd až rok. Navíc řeší složité papírování, čehož jsme chtěli zákazníky ušetřit. Naši klienti tedy předají pohledávku AXA Assistance, která za ně vyřídí všechny náležitosti s pojišťovnou cestovní kanceláře,“ podotkl Michal Tůma z cestovní agentury Invia.cz.