O pojištění se jako mnoho z nás průběžně nezajímal, každý rok jen zaplatil složenku a tím pro něj vše skončilo. Příliš nepřemýšlel o tom, za co a kolik platí. Vše se ale změnilo v den, kdy jeho zeti Petrovi ukradli před domem octavii. Když se to Zdeněk dozvěděl, vytočil jeho číslo, aby ho v té smůle trochu podpořil. Nebylo však třeba, Petr byl sice mírně rozladěný, ale hned dodal, že celá událost už je vyřízena, a začal se bavit o dětech, což naopak znepokojilo Zdeňka. Uvědomil si, že on sám na podobnou událost připravený není. Petrovi totiž pomohla zejména pojišťovna, respektive nedávno sjednané nové povinné ručení. Když si Zdeněk doma znovu promýšlel zeťova slova, došlo mu, že v případě krádeže by u své stávající pojišťovny neměl bez havarijního pojištění ani auto, ani peníze.

Začal studovat nabídky různých pojišťoven, ale z obavy ze škody při odcizení vozu nakonec zvolil 1. Povinné ručení Bez povinností od České pojišťovny ve variantě Exclusive Premium, protože kromě nadstandardní ochrany, pojištění proti živlům nebo srážce se zvěří zahrnuje také pokrytí rizika odcizení auta, které je obvykle součástí pouze havarijního pojištění.

Příjemně ho překvapilo, že u všech tří možností 1. Povinného ručení Bez povinnosti (Plus, Max i Premium) nemá první zaviněná škoda vliv na bonus a je garantováno nezvýšení ceny po dobu tří let. Navíc již od nejnižšího limitu Exclusive Plus, který by Zdeňka stál 2 180 Kč ročně, je jako dárek i chytrý telefon Samsung Galaxy Mini s nahranou originální aplikací Pojišťovna. S touto aplikací lze jednoduše zdokumentovat a nahlásit škodu nebo třeba na poslední chvíli před odjezdem sjednat cestovní pojištění.

Zdeněk si tedy sjednal stejné povinné ručení Premium jako jeho zeť Petr. Oba si tak mohou být jisti, že se možné nepříjemné zážitky s odcizením auta nepromění ve finanční katastrofu. Mají garanci ceny na tři roky, první případná škoda bude bez vlivu na bonus. Ve variantě Premium je navíc zahrnuto i pojištění střetu se zvěří, úhrada škody bez odpočtu amortizace auta a samozřejmě asistenční služby s úrazovým pojištěním.

Zdeněk se nyní cítí bezpečněji, paradoxně díky zeťově nepříjemné zkušenosti. Všechno zlé je k něčemu dobré. A přitom stačí jen navštívit pobočku České pojišťovny, zavolat na infolinku 841 114 114 nebo kliknout na internetové stránky www.ceskapojistovna.cz, kde jsou uvedeny další zajímavé informace.