Samozřejmě, že existuje bezpočet jiných OVĚŘENÝCH postupů  jak získávat nové zákazníky a budovat povědomí o značce, přesto je třeba nepřehlížet moderní trendy a nové možnosti komunikace.

Sociální sítě jsou v prostředí tradičního a hlavně konzervativního marketingu něčím poměrně novým, což způsobuje jisté obavy a velmi opatrné oťukávání. Ne každá firma si myslí, že je pro ni toto prostředí vhodné a přiznejme si, že u některých firem to opravdu platit může. Ale pokud existuje ve firmě dobrý kreativec, dokáže udělat  s vaším online profilem divy.

Důležité je uvědomit si,  že hlavním cílem přítomnosti firmy na sociálních sítích je komunikace. Zkusme se na naši firmu podívat očima zákazníka. Doposud měl několik neosobních možností kontaktu s námi. Mohl využít e-mailový nebo telefonní kontakt na webových stránkách s nejistým výsledkem. Možná máme zákaznickou linku se školenými zaměstnanci nebo kamennou prodejnu se zkušenými prodejci.  Ale co když zklamou i oni? Pravděpodobně přijdeme o zákazníka a velmi pravděpodobně se o tom nikdy nedozvíme. On si to ale bude pamatovat a věřte tomu, že se  určitě zmíní i ostatním potenciálním zákazníkům.

Ale přicházejí sociální sítě. Zákazník zná naše produkty a našel si náš profil. Stal se naším fanouškem a pečlivě sleduje naše zprávy. Dobrovolně si tak zvolil, že chce získávat nejnovější informace a my mu je poskytujeme. Dozvídá se o našich akcích a nových produktech, aniž bychom ho obtěžovali nevyžádanými e-maily nebo letáky ve schránce, které stejně nečte.

Pokud má zákazník jakýkoliv dotaz nebo připomínku, může nás přímo kontaktovat, my mu odpovíme a jeho případný problém vyřešíme. Najednou se cítí privilegovaně, výjimečně.  Jeho firma se o něj stará, má o něj zájem. Zákazník se stává opravdovým fanouškem a své pozitivní pocity sdílí se svými online přáteli. Má automaticky tendenci podílet se na šíření novinek a podporovat svoji oblíbenou firmu. Jeho přátelé vnímají pozitivně jeho zájem a jsou zvědaví na naše produkty, stávají se tedy také fanoušky. Tím se neustále rozšiřuje skupina potenciálních zákazníků, kteří MAJÍ zájem o naše produkty a CHTĚJÍ slyšet o novinkách. Naše cílová skupina tedy díky dobré komunikaci na sociálních sítích přichází sama, nemusíme ji aktivně vyhledávat.

Druhým a neméně důležitým aspektem sociálních sítí jsou možnosti jejich monitoringu a analýzy, které nabízí společnost NEWTON Media společně s monitoringem klasických médií. Sociální sítě jsou "hlasem lidu", diskutující zde mnohem upřímněji vyjadřují své emoce vůči produktům či značkám. Jde tedy o ideální prostředí, ze kterého lze získat názory na vaši společnost, ale i názory na konkurenci, sledovat emoce spojené s významnými firemními událostmi a rychle reagovat na případné krizové situace. Pečlivý monitoring je významnou činností pro ochranu a budování značky. 

Ale pozor. Jakkoliv znějí předchozí odstavce snadno, nejdůležitější je právě ona správná komunikace. Všichni víme, že zákazníka lze ztratit mnohem rychleji, než získat. Je velmi důležité najít ten správný tón, stát se jedním ze svých zákazníků, pochopit jejich zájmy, jednat s každým s úctou a citlivě řešit kritiku. Monitorovat diskuze a vhodně hasit doutnající místa. Je potřeba opustit zavedené zvyky a vyzkoušet si, že na sociálních sítích lze přežít pouze s humorem a upřímností. Pokud se vám to podaří, očekávejte příliv věrných zákazníků, kteří budou s radostí budovat povědomí o vaší značce.

více na: www.newtonmedia.cz