Udržovat kontakt zaměstnavatele s rodiči je účelné pro obě strany, navíc to může být i příjemné

Odcházím na mateřskou dovolenou – vyklidím stůl, na personálním vyřídím papíry,  rozloučím se s kolegy a zavřu za sebou dveře – na tři roky, nebo navždy. Takhle si svůj odchod ze zaměstnání za mateřskými povinnostmi pamatuje nejedna z maminek. Jenže může to probíhat i jinak – jak při odchodu,  tak i v průběhu mateřské nebo rodičovské dovolené.

„Každá odcházející maminka, nebo také tatínek, i když ti jsou spíše výjimkami, od nás dostanou brožurku s praktickými radami, jak vyřídit všechny administrativní záležitosti spojené s odchodem ze zaměstnání a mnoha dalšími užitečnými informacemi. Například jaká může být délka rodičovské dovolené, jak je to s peněžitou pomocí v mateřství, na co mají nárok a naopak jaké povinnosti mají vůči zaměstnavateli. Zároveň na schůzce s personálním konzultantem na níž společně proberou záležitosti odchodu, vyplní také dotazník, kde mohou uvést svoji domácí adresu, nebo e-mail. Na ně jim pak zasíláme firemní časopis a další informace o dění ve společnosti, aby neztratili kontakt,“ říká Lenka Plašilová z úseku rozvoje lidských zdrojů Allianz pojišťovny.

Zaměstnanecké benefity zůstávají

Maminkám a tatínkům na mateřské a rodičovské dovolené samozřejmě zůstávají i zaměstnanecké benefity, mezi které patří například tzv. domácí tarify na pojištění, příspěvek na penzijní připojištění či na zvýhodněné služby partnerů Allianz, ale také zapůjčení odborné a jazykové literatury.

Jak komunikace probíhá?

Začíná to narozením miminka, kdy každá maminka dostane dárek. Kromě firemního časopisu jsou rodiče zváni na nejrůznější firemní akce, či teambuildingy, dostávají informace o nových produktech či marketingových kampaních. Kromě toho personální úsek nabízí také možnost zapojení do vzdělávacích programů, které Allianz pro tyto zaměstnance připravila.

Co můžeme slíbit po návratu?

„Součástí nabídky našich vzdělávacích programů je pravidelně kurz Já, práce a rodina nebo workshop Práce, kariéra, rodina…zvládnu vše, nebo si musím vybrat? Získané vědomosti se pak maminkám hodí hlavně po návratu do práce. Ale snažíme se jim to také ulehčit a v rámci možností a podle charakteru práce upravit pracovní dobu jako zkrácenou nebo flexibilní, nebo umožnit částečně i práci z domova,“ doplňuje personální ředitelka Allianz Ivana Fischerová.  Allianz má také několik sponzorských projektů, které jsou zaměřeny na rodiče s dětmi – mezi nimi je partnerství s dětským divadlem Minor, nebo Botanickou zahradou Praha a na intranetu je pravidelně aktualizována speciální sekce Allianz pro rodinu, kde jsou různé nabídky partnerů, například na hlídání, tábory a další dětské aktivity za zvýhodněných podmínek.

Rovné příležitosti i pro ženy

Hlavním cílem programu personalistů Allianz je podpořit nastávající rodiče a jejich vztah k firmě, udržovat pak s nimi kontakt i v době, kdy  jsou s dětmi doma, a umožnit jim plynulý návrat do práce. O tom, že se to daří, svědčí i fakt, že zhruba 80 % zaměstnankyň se po mateřské dovolené vrací a ve valné většině na původní posty, které před rodičovskou dovolenou opustily.  „Chceme být moderní společností a snažíme se umožnit skloubení pracovního a osobního života. Dokladem, že naše snažení je úspěšné, je i ocenění firma roku - Rovné příležitosti, kterou jsme získali již dvakrát, naposledy v loňském roce,“ uzavírá Ivana Fischerová.

---------------------------------------------rastr----------------------------------------------------------

 

Aktuálně pracuje v Allianz pojišťovně 908 zaměstnanců, z toho je na mateřské a rodičovské dovolené 91 maminek a jeden tatínek.

 

----------------------------------------------rastr----------------------------------------------------------