První platební karty se objevily v ČR před 20 lety a za tu dobu se stabilně zabydlely v našich peněženkách. A nejenže se zabydlely, ale úspěšně se nám v peněženkách rozmnožují a dnes již neslouží pouze pro výběr hotovosti, ale nabízejí mnohem více.

V ČR je více než 65 000 obchodů, které akceptují platební karty a v nichž v loňském roce čeští držitelé karet utratili pomocí platebních karet přes 203 miliard Kč. Je zřejmé, že stále více lidí využívá i komfortu kreditních karet. Pouhé čerpání úvěru není jedinou výhodou těchto karet a banky se v tomto bodě předhánějí v parametrech svých karetních produktů, což je dobrá zpráva pro jejich klienty. Dobrým příkladem je Lady karta, s níž Komerční banka získala cenu Bankovní inovátor 2011 v soutěži Hospodářských novin Nejlepší banka roku. Lady karta je kreditní karta šitá na míru ženám, což potvrzuje výčet doplňkových služeb spojených s touto kartou – pojištění nákupu, prodloužení záruční doby, pojištění doručení internetového nákupu, pojištění storna vstupenek, pojištění kabelky a asistenční služby Lifestyle a Home Assistance.

Držitelé karet stále více dávají přednost platbě kartou i při svých internetových nákupech. Za rok 2010 se zvýšil počet karetních transakcí na internetu o 58 % oproti roku 2009, a první čtvrtletí 2011 je silnější dokonce o téměř 90 % oproti stejnému období roku 2010. Sirus Zafar, ředitel odboru platebních karet Komerční banky, k tomu dodává: „Důvody jsou zřejmé. Platební karta totiž nabízí možnost okamžité garantované platby a současně minimalizuje riziko spojené s internetovým nákupem.

Ne každý ví, že pokud dojde k problémům při nákupu přes internet, například vám vybrané zboží není dodáno nebo obchod zkrachuje ještě před dodáním zboží nebo zakoupené služby, při platbě kartou vám pomůže vaše banka. Banka za vás provede reklamaci u obchodníka a vrátí vám peníze na účet. To je velká výhoda oproti jiným způsobům platby, kdy v případě problémů musíte situaci řešit vlastními silami.“

Platební karty stojí na prahu nové éry. Doposud známe platební kartu ve formě plastové kartičky podobné velikosti jako krabička cigaret. Toto srovnání není náhodné, protože velikost platebních karet byla kdysi opravdu zvolena tak, aby se karta vešla do kapsy stejně jako krabička cigaret. Doba se ale mění, dnes nosíme většinou po kapsách místo cigaret mobilní telefon a zdá se, že i tentokrát se karty v tomto směru přizpůsobí. V červenci letošního roku odstartovaly Komerční banka, O2 Telefónica, VISA, Globus a Citibank unikátní pilotní projekt mobilních plateb.

Platební karta se všemi funkcemi tak, jak ji známe, byla implementována do mobilního telefonu a platba probíhá pouhým přiložením mobilu k platebnímu terminálu. Tento pohodlný a atraktivní způsob si od prvního momentu oblíbili jak klienti bank, kteří se pilotního projektu účastní, tak participující obchodníci. „Zájem obchodníků o tuto novou službu Komerční banky je opravdu velký. Během prvního měsíce pilotního provozu jsme rozšířili akceptační síť o další tři obchodníky. Kromě Globusu lze nyní platit mobilním telefonem v síti fresh barů Mangaloo, pražské restauraci Kyvadlo a pekařství Paul v ulici Na Příkopě v Praze 1,“ potvrzuje Sirus Zafar. Můžeme tedy říci, že karty se začínají stěhovat z kožených peněženek do našich mobilů.

Více zde.