Článek
Zimní pneumatiky jsou speciálně konstruované na provoz při teplotách pod 0o Celsia. Zatímco většina pneumatik určených pro zimní provoz splňuje nároky na pohyb vozidel na sněhu, a to především v záběrových vlastnostech, výkonnost na mokrém i suchém povrchu je u různých pneumatik odlišná. A právě pro středoevropský typ zimy je vozovka plná rozbředlého až mokrého sněhu typická.
Připomeňme si základní rozdíly:
Připomeňme si základní rozdíly: Letní pneumatiky budou na suchu brzdit vždy lépe než zimní i pod bodem mrazu, na sněhu a ledu jsou neřiditelné.
Zimní pneumatiky v létě brzdí hůře než letní, pod bodem mrazu na mokru, sněhu a ledu jsou ve srovnání s letními nepostradatelné.
Při výběru pneumatik obecně klademe důraz na vyváženost v jednotlivých kategoriích – v zimních podmínkách sníh, sucho a mokro. Proto jsou zimní osobní pneumatiky Continental vyvíjeny tak, aby naplňovaly požadavek na maximální vyváženou výkonnost na všech površích. (ADAC/ AUTOKLUB ČR 2011 - ContiWinterContact TS 830 - 195/65 R15)