Hlavní obsah

Nabídnout možnost platby kartou? To by dnes měla být pro každého obchodníka samozřejmost

Novinky, Komerční banka, a.s.

Společnost MERKURIA – ARTES a.s., zakládající clen Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR, začínala prodejem vodovodních baterií. Radek Zadrobílek, ředitel firmy, nám odhalil, jak se jeho firma snaží držet krok s dobou a zákazníkům nabízet co nejvíce.

Článek

Jaké byly vůbec počátky vašeho podnikání?

Společnost Merkuria – Artes a.s. byla založena v roce 1991 jako velkoobchodní a maloobchodní prodejce vodovodních baterií. Začali jsme dovážet vodovodní baterie Paffoni z Itálie, na to se navázal prodej kuchyňských dřezů značky Franke. V průběhu let přišla možnost zastupovat na trhu další významné značky, které už s vodařinou neměly nic společného. Vytvořili jsme tedy další středisko, které zákazníkům nabízí úplně jiný sortiment – zahradní techniku, kde zastupujeme značky Stihl a Viking, profesionální čisticí a úklidovou techniku Nilfisk (dříve WAP), zvedací a zavírací techniku Brano.

Jako každý začátek, i ten náš byl těžký. Ale protože jsme nabízeli kvalitní sortiment, který byl navíc cenově dostupný, cestu k zákazníkům jsme si postupně našli.

Co všechno tedy dnes svým zákazníkům nabízíte?

Dnes nabízíme zákazníkům kompletní řešení v segmentech vodoinstalačního materiálu, zahradní techniky, zvedacích zařízení, úklidové a čisticí techniky. Nabízíme velkoobchodní i maloobchodní služby. V posledních letech se významnou částí naší obchodní činnosti stal i internetový obchod. Díky tomuto širokému záběru jsme schopni uspokojit potřeby každého zákazníka – od jednotlivce, který si potřebuje koupit do bytu kvalitní vodovodní baterii či pilu na zahradu, přes drobné živnostníky až po velké strojírenské či stavební firmy, kterým poskytujeme komplexní technologické celky.

Dnes musí podnikatelé v každém oboru čelit neustále rostoucí konkurenci. Jak pečujete o své zákazníky, aby vám zůstali věrni?

Kromě špičkové nabídky zboží musíte zákazníkům nabídnout i kvalitní služby. Ve všech segmentech klademe důraz na velice dobrý servis, pro který máme ve firmě vybudované zázemí – dílny, veškerý potřebný materiál, zaměstnanci jsou v servisní činnosti perfektně vyškoleni. Opravy poskytujeme jak záruční, tak i v pozáruční době. Navíc poskytujeme odborné poradenství a nabízíme svým zákazníkům i půjčovnu strojů.

Pro každého obchodníka je velice důležitý výběr finančního partnera. Vy spolupracujete s Komerční bankou. Jak dlouho již tato spolupráce trvá?

S Komerční bankou spolupracujeme již od samého založení firmy v roce 1991. Musím přiznat, že na krátkou dobu jsme vyzkoušeli spolupráci i s jinou bankou, ale nakonec jsme se vrátili ke Komerčce. Její služby nám naprosto vyhovují. U banky využíváme široké portfolio produktů – samozřejmě kromě běžného účtu i platby do zahraničí v eurech a investiční úvěr. Od Komerční banky jsme si nechali nainstalovat i platební terminál pro přijímání plateb kartami.

Proč jste se rozhodli zavést ve své společnosti placení platebními kartami?

Svým zákazníkům se snažíme vyjít za každých okolností vstříc a nabídnout jim co nejpohodlnější servis. Snažíme se držet moderních trendů v této oblasti. Akceptaci platebních karet jsme proto vnímali jako samozřejmou možnost, kterou by dnes měl každý obchodník svým klientům nabídnout. Očekávání nás nezklamala – dnes u nás v maloobchodě platí kartou třetina zákazníků.

Je akceptace platebních karet pro vaši společnost výhodná, nebo jde o službu zákazníkovi, která už je v dnešní době zkrátka standardem, bez kterého se neobejdete?

Přijímání platebních karet zvýší obchodníkovi podíl spokojených zákazníků. Dnes už opravdu není možné říct: „My karty nebereme, za rohem je bankomat.“ Je navíc dokázáno, že při platbě kartou zákazník utratí víc peněz, než původně plánoval – není totiž limitován výší hotovosti v peněžence.

Další význam má pro nás určitě otázka bezpečnosti – při přijímání platebních karet máte v pokladně míň hotovosti, čelíte tedy i menšímu riziku.

Dále uvažujeme o službě CashBack. Zákazníkům umožňuje zaplatit zboží kartou a ještě si vybrat hotové peníze navíc. Obchodníkovi to opět snižuje hotovost v kase a může si tak přilákat i další zákazníky. Já sám jsem v zahraničí tuto službu využíval.

Jak složité pro vás bylo zavést terminál i celý systém?

Není to nic složitého. Komerční banka nám připravila smlouvu, po jejím podpisu se k nám dostavil pracovník, který terminál nainstaloval, vše nastavil, vyzkoušel a proškolil rovnou i naše zaměstnance. Pak už jsme se nebáli využívat systém samostatně.

Výběr článků

Načítám