Klání, do něhož se jen v České republice letos zapojilo celkem 190 týmů zejména z řad státních vysokých škol, prověří nejen kvalitu, ale i komplexnost teoretických a praktických manažerských dovedností všech soutěžících. Do finále českého kola se v březnu příštího roku probojuje nejlepších osm týmů, z něhož vyjde vítěz, který bude Českou republiku reprezentovat v čínském Macau. Bez zajímavosti není, že místo konání finále soutěže by mohlo letošním hráčům přinést štěstí stejně jako českému týmu, který zde v sezoně 2006–2007 porazil zbytek světa.

 

Zájem vyzkoušet si „nanečisto“, jak se řídí společnost, potažmo její tým mají převážně muži (531 proti 199 ženám). Simulace modelu virtuálního trhu, který pracuje na základě speciálně vyvinutého softwaru, je navíc velmi blízká realitě. Vítězem národního finále se stane ten, kdo úspěšně projde všemi třemi koly a na základě zisku dosáhne ve stanoveném časovém termínu nejvyšší ceny za akcii a nejlepšího postavení své společnosti na trhu.

 

"Nebojte se globálních výzev. Seznam.cz  je na českém trhu už 14 let a globální konkurenci stále úspěšně odolává. Také díky tomu patří Česká republika mezi unikátní světovou čtyřku zemí, kde si národní vyhledávače zachovaly své výsadní postavení. V tvrdé konkurenci celého světa můžete uspět i vy," podpořila letošní účastníky soutěže na slavnostním zahájení Rita Gabrielová, tisková mluvčí Seznam.cz.

 

Velkým lákadlem soutěže je mimo jiné možnost spolupráce s prestižními firmami působícími na českém trhu. Uvědomuje si to i rostoucí počet přihlášených studentů posledních ročníků vysokých škol, kteří se takto mohou dostat do povědomí svých budoucích zaměstnavatelů. Jedním z nich je dlouhodobě i český výrobce automobilů Škoda Auto: „Studenti a absolventi jsou pro nás obecně zajímavou cílovou skupinou. Soutěže, jakou je Global Management Challenge, proto v rámci naší strategie dlouhodobě podporujeme. Vítěze národního finále, které proběhne na půdě naší společnosti, proto rádi přivítáme v Mladé Boleslavi,“ dodal Jaroslav Koloc z oddělení lidských zdrojů společnosti Škoda Auto Česká republika.

 

O Global Management Challenge (GMC)

Global Management Challenge vznikla v roce 1980, Česká republika se do soutěže zapojila o 20 let později. Dnes je GMC největší soutěží na světě v oblasti simulace strategie řízení společnosti. Národní soutěž se koná pod záštitou Hlavního města Prahy a Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Týmy České republiky obsadily v letech 2001–2002 a 2006–2007 první místo na celosvětovém finále. Více informací se dozvíte na http://www.czechgmc.cz.

 

Partnery soutěže jsou: Škoda Auto Česká republika, Seznam.cz, CineStar, Radiožurnál, Studentpoint.cz, Spráce.cz, Grayling, AIESEC, IAESTE, Z1

Odborným garantem soutěže je: Vysoká škola finanční a správní

Global Management Challenge se koná pod záštitou Ministerstva školství a Hlavního města Prahy.

Patrony soutěže jsou: Cemex, Ernst&Young, Philips a PricewaterhouseCoopers