Hlavní obsah

Hledáte práci v dnešní době finanční krize – a hledáte efektivně?

Komerční článekR.I. Consultancy Services

Je opravdu v dnešní době nemožné najít zajímavou práci? Nikoliv, možné to samozřejmě je!

Článek

Ze všech stran se na nás valí informace o rostoucí míře nezaměstnanosti, o tom, že najít novou a zároveň i zajímavou práci se rovná malému zázraku. Na většinu lidí tyto zprávy nepůsobí po psychické stránce příliš dobře. Pojďme se pro jednou na celou situaci podívat z té světlejší stránky. Zachování psychické pohody a pozitivního uvažování je jedním ze základních kamenů úspěchu při hledání práce.

Počítejte s tím, že hledání práce a proces výběrových řízení bude trvat déle, ale nenechte se tím odradit. Buďte aktivní a trpěliví. Personální agentury a zaměstnavatelé jsou většinou zavaleny velkým množstvím uchazečů, a proto je průběh výběrového řízení časově náročnější.

Říkáte si, že v takové konkurenci ostatních (a řekněme si upřímně, z vašeho časem získaného pesimistického pohledu, i určitě lepších) kandidátů nelze uspět? Nenechte se mýlit. Opravdu vhodných a šikovných uchazečů, na jednu konkrétní pozici se specifickými požadavky, není o mnoho více, než tomu bylo v minulosti. A věřte, že víme, o čem mluvíme. Nicméně hlavním úkolem uchazeče o práci v dnešní době je zaujmout a vybočit z řady. Je dobré nic neopomenout, pracovní inzeráty číst detailně a dokázat už i ve vašem životopisu a motivačním dopisu vypíchnout, proč právě vy byste měl být na danou pozici pozván do výběrového řízení.

K tomu vám mohou pomoci personální agentury. Právě ty jsou schopné kromě pracovních nabídek jako takových, poskytnout na osobním jednání poradenství, a to od správného zpracování životopisu, přes zpětnou vazbu na vaši prezentaci na pracovním pohovoru až po prodiskutování vaší situace a směřování Vaší kariéry. Více než kdykoli předtím se konzultant personální agentury stává jakýmsi vaším osobním rádcem, který vás provádí všemi úskalími trhu práce, a s nímž společně hledáte optimální řešení pro naplňování vašich profesních a kariérních představ. Toto je neocenitelná pomoc, kterou by vám dobrá poradenská společnost měla poskytnout. A dále, při jednání o konkrétní pozici s personální agenturou, budete ten, na kterého bude mezi ostatními uchazeči upozorněno, máte již něco navíc oproti ostatním, máte doporučení od partnera zaměstnavatele!

Určitě je vysoce zajímavé téma otázka finančního ohodnocení. Snad každý si klade otázku, jak nastavit svá finanční očekávání. „Mám jít s platem dolů, když je ta krize?“ I tady je dobré se poradit s odborníky, tj. personálními agenturami, které mají největší přehled o aktuální situaci na trhu práce. A zprávy jsou většinou příznivé. I když společnosti velmi pečlivě sledují své výdaje, nemají a priori tendenci snižovat platy na jednotlivých pozicích, na druhou stranu se již platy opravdu neposunují do astronomických výšin. Změna zaměstnání ve většině případů nemusí být spojena s razantním navýšením platu. Ale dobrá zpráva je, že i může!

Naši klienti, renomované společnosti se silným zázemím a pozicí na českém trhu, stále hledají nové spolupracovníky, kteří jim pomohou na trhu uspět, hledají zaměstnance pozitivní, aktivní, motivované, s dobrými nápady a chutí věci zlepšovat a posunovat dopředu. Takovýmto lidem se na pracovním trhu podaří uspět za každých okolností a doufejme, že i velmi rychle!

Krátce řečeno, vaše pečlivá příprava k jednání s potenciálním zaměstnavatelem, sebevědomá prezentace a úzká koordinace s personální agenturou jsou třemi klíči, které vám otevřou pomyslnou bránu k nové pracovní příležitosti. Proč nejít touto cestou?

Výběr článků

Načítám