Hlavní obsah

Největší sraz nejen parních lokomotiv v Benešově. K vidění bylo 26 mašinek

Novinky, Kristýna Léblová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Benešov

O víkendu se stala výtopna v Benešově evropským centrem nejen parních lokomotiv. Uskutečnil se zde totiž první ročník setkání lokomotiv z Rakouska, Maďarska, Slovenska i Česka. K vidění a svezení byl například stroj z roku 1900 nebo „mašinka” přezdívaná hrboun. Podívejte se na reportáž.

Největší sraz lokomotiv proběhl v Benešově. K vidění bylo dohromady šestadvacet strojůVideo: Novinky

 
Článek

Parní lokomotivy z území bývalého Rakouska-Uherska a Německa se o víkendu představily nedaleko sídla někdejšího následníka rakousko-uherského trůnu Františka Ferdinanda d´Este (zámek Konopiště) v Benešově u Prahy. Kromě strojů, které monarcha zažil, se představily i modernější železniční vozidla.

Setkání bylo uspořádáno k výročí 125 let místní dráhy Olbramovice – Sedlčany a též 125 let depa Benešov. V průběhu dvoudenního setkání parních lokomotiv se uskutečnilo množství zvláštních jízd parních a historických vlaků, přehlídka lokomotiv na točně, včetně nočního fotografování ve výtopně Benešov.

Akce se pořádala v areálu historického depa parních lokomotiv, které je zároveň základnou sdružení Posázavský Pacifik.

Foto: Novinky

Nejstarší lokomotiva na srazu (uprostřed), pochází z roku 1900.

„Rozhodli jsme se s kolegy připravit setkání lokomotiv, které zde ještě nebyly k vidění. A to nejen těch parních,“ řekl pořadatel Radek Panchartek ze společnosti Steam Story Agency s tím, že na akci bylo k vidění devět parních, devět motorových, pět elektrických lokomotiv a tři motorové vozy.

Poprvé v Česku tak byla například maďarská parní lokomotiva 220.194 či dieselový stroj NOHAB také z Maďarska. Z Rakouska přijela největší rychlíková parní lokomotiva Rakouska-Uherska číslo 310.23 s přezdívkou „hrboun“.

„Hrboun byla největší parní rychlíková lokomotiva Rakouska-Uherska, kterou sestrojil Karl Gölsdorf. Ta, co tu je, pochází z roku 1911 a je zajímavá tím, že má největší kola, která kdy parní lokomotiva měla, a to 2,13 metrů,“ sdělil Novinkám Panchartek.

Reklama

Výběr článků

Načítám