Záliv Chang-čou leží v centru rychle se rozvíjející hustě osídlené oblasti, která zahrnuje i čínskou obchodní metropoli Šanghaj a hlavní přístav Ning-po. Vzdálenost mezi těmito dvěma městy by most měl zkrátit o 120 kilometrů.

Jak uvádí britská BBC, tato oblast je díky přítomnosti Šanghaje jednou z nejdynamičtěji se vyvíjejících v celé Číně. Šanghaj je totiž městem s nejrozvinutějším obchodem a průmyslem v zemi, které do hrubého domácího produktu přispívá 22 %.

Na lanech zavěšený most esovitého tvaru je součástí plánované dálnice o délce 5200 kilometrů, která by měla spojit severočínskou provincii Chej-lung-ťiang s nejjižnějším městem San-ja na ostrově Chaj-nan.

Rekordně dlouhý i drahý most

Podle čínských médií by stavba měla být nejdelším mostem, který se vypíná přes moře. Jako vůbec nejdelší je v Guinessově knize rekordů registrován most přes jedno z jezer v americkém státě Louisiana, který má 38,5 kilometru.

Most bude nejenom rekordně dlouhý, ale s rozpočtem 1,42 miliardy amerických dolarů také rekordně drahý. Financovat ho bude z 50,25 % soukromý sektor, konkrétně sedmnáct soukromých firem. Most bude šestiproudový a plánovaná povolená rychlost bude 100 km v hodině.

Čína se na rekordně velké či dlouhé stavby specializuje už od pradávna. Velká čínská zeď je vidět z vesmíru, stejně tak jako budované obří vodní dílo Tři soutěsky na řece Jang-c´-tˇiang.