"Je to nechutná akce znevažující památku milionů nevinných obětí holocaustu a i těch, co přežili," uvedl za bostonskou hebrejskou komunitu její prezident Geoffrey H. Lewis.

PETA podobné reakce sklidila i v předchozích 22 městech, kde výstavu představila. Expozice je založena na několika 2 až 3 metry dlouhých billboardech zachycujících tváře obětí holocaustu. Naproti nim je vyděšená drůbež, konkrétně slepice a krůty.

Stejné fotomontáže jsou natištěny i na rozdávaných letácích. Ochránci zvířat se přitom jakémukoli znevažování tématu holocaustu brání. "Potřebujeme se poučit z minulosti, i když se to někomu zdá nepohodlné," říká duchovní otec kampaně a autor návrhů plakátů 21letý Matt Prescott.

Autor kampaně je sám Žid

Právě on se v doprovodu dvou spolupracovníků snaží přímo na ulici přesvědčit občany, aby výrazně změnili svůj jídelníček. "Už nás několikrát slovně i fyzicky napadli," říká k reakci kolemjdoucích Prescott, jenž je podle svých slov sám Žid. "Část mé rodiny prošla Buchenwaldem," doplňuje rodinnou historii mladý aktivista.

Snímky z holocaustu paradoxně pro potřeby kampaně zapůjčilo PETA Americké muzeum holocaustu. To se nyní cítí poškozeno a zvažuje podání žaloby vedoucí k okamžitému ukončení pojízdné expozice. "Nezachoval se k nám poctivě. Nikdy kupříkladu neuvedl, že dá zapůjčené snímky do souvislosti se zvířaty," uvedl hlavní výtku vůči Prescottovi za muzeum jeho tiskový mluvčí Arthur Berger. PETA zatím nehodlá nikomu ustupovat.