Hlavní obsah

Slovenský podnikatel žil dva dny jako bezdomovec

Právo, Ivan Vilček (Bratislava)

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

BRATISLAVA

Redakce časopisu Nota Bene, který na Slovensku prodávají bezdomovci, zorganizovala o víkendu svéráznou Homeless reality show, když 32letý podnikatel Tomáš Valacsay z Bratislavy prožil 48 hodin na ulici jako bezdomovec. "Nejtěžší byla noc. Spaní na lavičce v říjnu není nic příjemného," konstatoval podnikatel.

Článek

Na začátku dostal od redakce oblečení a tři výtisky Nota Bene. "Jídlo a cigarety jsem si koupil z peněz, které jsem získal z prodeje časopisu. Myl jsem se na toaletách v obchodním domě a vyzkoušel jsem si i žebrání," konstatoval. Podnikatele doprovázel "zkušený bezdomovec", který mu v začátcích pomáhal v orientaci.

Jak Právu řekla organizátorka akce Jana Čavojská, redakce chtěla touto akcí poukázat na nelehkou situaci bezdomovců. "Chtěli jsme také poukázat na nedostatek služeb pro lidi bez střechy nad hlavou," uvedla. Redakce vybírala dobrovolníka z desítky přihlášených, mezi nimiž byl i jeden občan České republiky. "Měli jsme s nimi pohovor a nakonec jsem se rozhodli pro podnikatele z Bratislavy. Svou roli zvládl výborně," konstatovala Čavojská.

Průběh celé akce byl zaznamenán na video a bude promítán na připravované oslavě 4. narozenin časopisu Nota Bene. Účastník reality show nedostal žádnou odměnu. Homeless reality show vyhlásilo občanské sdružení Proti proudu, které časopis Nota Bene vydává. Časopis vychází jednou měsíčně v nákladu 35 tisíc výtisků a prodává se ve 12 slovenských městech.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám