„Jak to funguje? Následujte instrukce a jednoduše se vymočte do vyznačené oblasti. A pár minut vyčkejte. Jestliže jste těhotná, IKEA vám nabídne lepší cenu na dětskou postýlku. Přímo v reklamním letáku,“ vysvětluje nábytkářský gigant ve videu, které ve světě vyvolalo velké pozdvižení.

Reklamní leták funguje jako těhotenský test. Namísto symbolu, který obvykle znázorňuje, že je žena těhotná, se po nanesení vzorku moči na papíře objeví zlevněná cena za dětskou postýlku. Na slevu tak mají nárok pouze ženy čekající miminko.

Efektu IKEA dosáhla díky spolupráci s chemickou firmou Mercene Labs. „Abychom vytvořili interaktivní funkci v reklamním letáku, museli jsme provést několik technických postupů,“ prozradil serveru The Local jeden z pracovníků z tiskového oddělení společnosti IKEA Felix Östman.

„Jako výchozí bod jsme použili klasické těhotenské testy. Změna barvy je založená na protilátkách, které se vážou na těhotenský hormon hCG (choriogonadotropin). Rozhodující pro úspěch projektu bylo také zvolení vhodného materiálu,“ vysvětlil.

Reakce na novou reklamní technologii jsou rozdílné. Někteří uživatelé sociálních sítí společnost chválí za kreativitu, jiní jsou znepokojení z toho, že její zaměstnanci budou muset s pomočenými kupóny přijít do styku.