Elegantní stavba se klene přes údolí řeky Tarn, spojuje úseky dálnice mezi Clermont-Ferrandem a Béziers a podstatně zkracuje spojení mezi severem Francie a Středomořím a Španělskem. Díky ní odpadnou zácpy, které se pravidelně u Millau tvořily a byly postrachem řidičů.

Technický zázrak dlouhý 2460 metrů je dílem britského architekta Normana Fostera. Vozovka vede ve výši až 270 metrů nad zemí a nejvyšší ze sedmi pylonů sahá až do výšky 343 metrů, takže překonává Eiffelovku o 23 metrů. Vozovka je široká 32 metrů, oběma směry vedou tři pruhy.

Stavbě mostu předcházela patnáctiletá studie, kterou provedla a financovala francouzská společnost Eiffage. Samotná stavba trvala tři roky. Základní kámen byl položen v prosinci 2001 za účasti tehdejšího ministra dopravy Jeana Clauda Gayssota. Celkové investice dosáhly 394 miliónů eur, tedy víc než jedenácti miliard korun.

Předpokládá se, že po mostě denně projede 15 000 vozidel, v letní sezóně ovšem až 25 tisíc. Most má odolat vichru o rychlosti až 250 kilometrů v hodině. Při rychlosti větru nad 110 kilometrů v hodině na něm bude zastaven provoz kamiónů.

Most by měl také odlehčit provozu v údolí Rhôny, které je v létě zahlceno auty směřujícími na jih, a přitáhnout víc návštěvníků do oblasti Millau. Tento poslední předpoklad je už vlastně skutečností. Za posledních třicet měsíců se na most přijelo podívat půl miliónu lidí.

V úterý se na most dostaví francouzský prezident Jacques Chirac, který stavbu slavnostně odhalí. Poté prezident zamíří na místní radnici, kde přednese proslov. Doprovázet by ho měl například ministr dopravy Gilles de Robien.