Autobus, který místo řidiče obsluhuje počítač, dosahuje rychlosti až 16 km/h. Na technologii výroby se podle BBC podílelo kolem pěti tisíc lidí. Nemá řidiče, volant ani brzdový pedál. Přesto je prý bezpečný. Dokáže totiž rozpoznat až sto metrů vzdálenou překážku a jakmile zaregistruje něco podezřelého, zastaví se. V rámci testovacích jízd bude v soupravě navíc přítomen školený personál, který může stroj kdykoli zastavit.

Zkušební trasa povede po nábřeží Temže kolem londýnské O2 Arény na prostranství, kde se pohybuje mnoho chodců i cyklistů. Autobus bude při testovací jízdě navigován za pomoci laserových paprsků a pěti kamer.

Ministr Hurd uvádí, že samoobslužné dopravní prostředky mají potenciál zachraňovat lidské životy, ale také umožnit pohodlnou dopravu pro ty, kteří mají například problémy s pohybovým aparátem.

Automatizovaná autobusová doprava v Greenwichi by se podle pracovníků projektu mohla naplno spustit už během dvou let.

Firma Oxbotica, která autobus vyvinula, nedávno testovala i samoobslužné osobní automobily a automatizovanou kyvadlovou dopravu v Las Vegas. Nejdál jsou ale zatím v Singapuru, kde místní firma nabízí automatizované vozy taxi, které si zákazníci mohou objednat přes mobilní aplikaci.