„Cítila jsem se osamělá,“ říká nyní 31letá Ajumi. „Japonští muži jsou stydliví a neumějí ženě polichotit. Ale holky chtějí slyšet: ‚Miluju tě‘,“ dodává.

Virtuální milenci, které našla v hrách, jako je třeba „Městská policie: Blízko u tebe“, kde žena detektiv odhaluje zločiny a přitom najde lásku, jež jí změní život, dělali a dělají všechny ty věci, které její bývalý partner nedokázal.

„Když jsem byla na konci dne unavená a šla jsem do postele, tak jsem před spaním poslouchala všechna ta sladká a něžná slova, která mi můj virtuální milý říkal. Poskytovalo mi to nesmírnou úlevu,“ řekla CNN.

Lukrativní trh

Ajumi přitom není žádnou výjimkou. V roce 2014 měl trh s romantickými hrami hodnotu asi 130 miliónů dolarů (3,3 miliardy korun). Ve společnosti, kde 44,2 procenta svobodných žen ve věku 18 až 34 let stále nepřišlo o panenství, zjevně toto herní odvětví narazilo na zlatou žílu v podobě hluboké touhy po simulované intimitě.

Randící herní simulace se v Japonsku poprvé objevily v 80. letech minulého století. Tyto aplikace známé pod označením „bišudžó“ se obvykle točily kolem mužského protagonisty, který svádí krásky ve stylu postav z komiksů manga anime.

V roce 1994 tým japonských programátorek tuto na muže orientovanou tradici prolomil a uvedl na trh první romantickou hru pro ženy nazvanou Angelique. Hra se zápletkou točící se kolem blond hrdinky, kandidátky na budoucí „královnu vesmíru“, která si hledá toho jediného pravého partnera, byla nesmírně úspěšná.

Hrají desítky miliónů žen

Potenciál tohoto lukrativního sektoru vycítila japonská podnikatelka Nanako Higašiová a její manžel Juzi Cutani. Po přelomu tisíciletí založili firmu Voltage specializující se na romantické hry a herní aplikace pro ženy.

„Skoro všechny ženy trpí stresem,“ říká Higašiová. „A my jim chtěli něčím pomoci.“ To se ukázalo jako skvělá podnikatelská strategie a v současnosti je Voltage světovou jedničkou na trhu ženských romantických herních aplikací.

V nabídce mají 88 romantických titulů, které podle údajů firmy hraje na 50 miliónů převážně ženských zákaznic po celém světě. V roce od června 2015 do června 2016 společnost vydělala 102 miliónů dolarů a některé aplikace uvedla na trh ve Spojených státech a Evropě také v angličtině.

„Nezáleží na tom, jakému druhu mužů dáváte přednost,“ říká akademička Kukhee Choová, která pochází ze Spojených států a na univerzitě v Tokiu vyučuje kulturní komparatistiku. „V těchto hrách najdete všechny typy mužů. A samozřejmě budou všichni naprosto dokonalí,“ dodává.