Na záběrech je vidět, jak muž v černém přišel k televizím vystaveným u vchodu a prohlížel si je. Zkoumání ale trochu přehnal, protože televize se skácela a na zem poslala i kousek stojící za ní. Zaskočený zákazník se rychle postavil, ale jako by toho nebylo málo, při prudkém pohybu shodil i dvě televize na protější straně.

Pak už se jen zoufale chytil za hlavu a pozoroval prodavače, jak jde zhodnotit škodu. Obchod HBH Woolacotts, v němž k incidentu došlo, ve vyjádření uvedl, že televize stály dohromady pět tisíc liber, tedy asi 150 tisíc korun a musely být poslány do servisu.

Je to pravda?

Při trochu pozornějším sledování se ale nabízí otázka, zda je tvrzení obchodu pravdivé. Údajný zákazník totiž televizi shodil možná až moc nešikovně, a také je podivné, že by takto drahé televize nebyly na stojanech pořádně upevněny. Nemluvě o tom, že se nacházely hned u vchodu a byly postavené za sebou, což není zrovna obvyklý způsob, jakým se televize vystavují.

V podobném duchu se nesou i komentáře na facebookovém profilu obchodu i YouTube kanálu, kde řetězec video zveřejnil. Někteří dokonce mluví o pojišťovacím podvodu, spíše to ale vypadá na pokus o získání publicity. Vždyť o tomto „virálním“ videu informovaly weby z celého světa a převzala ho i agentura Reuters.

„Ve vystavování věcí se snažíme o svěží přístup – a tohle byl způsob, jak televize ukázat tak, aby vypadaly zajímavěji,“ stál si ve vyjádření pro MailOnline za svým prodavač Mike Collins.

Video má na YouTube přes 2,5 miliónu zhlédnutí (nepočítaje kopie a zhlédnutí na zpravodajských webech), takže obchodu se pozornosti jistě dostalo. Otázkou je, zda nebude mít vzhledem ke komentářům lidí spíše negativní přínos.