Pizzerie navštěvuje desetina Čechů, do čínské restaurace či do podniku s nabídkou zahraničních jídel pak chodí osm procent obyvatel. Sedm procent jich dále navštěvuje kavárny. Pět procent dotázaných navštěvuje cukrárny a čtyři procenta vinárny.

Hospody, hostince a pivnice si nejvíce oblíbili především muži, osoby dělnických profesí a lidé se středním vzděláním bez maturity či výučním listem. Také do restaurací chodí častěji muži než ženy. Dále si sem chodí posedět osoby s vyšším vzděláním, kteří nepracují v dělnické oblasti. 

Lidé si chtějí popovídat

Pětina dotázaných, kteří hospodu označili za své oblíbené místo, je navštěvuje jedenáctkrát až dvacetkrát za měsíc. Dvě pětiny návštěvníků hospod sem chodí šestkrát až desetkrát za měsíc, jednou až pětkrát je navštíví necelá třetina respondentů. Jen tři procenta sem chodí méně než jednou do měsíce.

Nejvíce hostů nejoblíbenějších podniků, tedy hospody, hostince či pivnice, je navštěvuje z jednoduchého důvodu - chtějí si popovídat s přáteli (97%), pobavit se a zlepšit si náladu (90%). Popít si sem chodí 76 procent lidí. Stejný důvod - popovídat si - láká lidi k návštěvě restaurací (80%), náladu si zde chce zlepšit 76 procent osob a 74 procent lidí se sem chodí najíst.

Při výběru konkrétního podniku hraje největší roli čistota prostředí, což je rozhodující pro více než třetinu dotázaných. Tři z deseti pak dbají na ceny a typ lidí, kteří se v daném podniku obvykle scházejí. Pětina si také vybírá podle polohy podniku a kvality kuchyně. Jedna desetina se pak orientuje podle značky čepovaného piva.  

Kvalita piva se zlepšila

Pivo je stále nejčastějším nápojem v podnicích. 74 procent osob uvedlo, že jej někdy pije, 26 tvrdí opak. Pijí ho častěji opět muži (90%) než ženy (58%).

Z výzkumu vyplynulo, že asi polovina české populace vypije za jeden týden v průměru dva půllitry piva či více. Z toho 24 procent vypije dva až pět půllitrů, 13% šest až deset, 10 procent jedenáct až dvacet a tři procenta za týden vypije více než dvacet půllitrů.

Patnáct procent pijáků piva pije zlatavý mok denně, 33 procent pak třikrát až šestkrát do týdne. 22% si pivo dá jednou týdně, stejné množství dotázaných pije pivo dvakrát do týdne. Zbytek dotázaných četnost nedokáže vyjádřit.

K nejobvyklejším příležitostem pro pití piva jsou setkání s přáteli a oběd či večeře. Pivo je také běžným nápojem při oslavách a večírcích. Dále si jej pijáci dopřávají při žízni, práci v dílně či na zahradě.

Milovníci piva během průzkumu také ohodnotili kvalitu oblíbeného moku. Podle 47 procent zúčastněných je situace z hlediska chuti a kvality piva, kvality jeho čepování a šíře nabízeného sortimentu lepší než před rokem 1989. 21 procent stav vnímá jako nezměněný a 6% jako horší. 26 procent očekává, že se situace bude i nadále zlepšovat, 54% věří v udržení stavu a 6 procent počítá se zhoršením.

Hlasujte v anketě pod článkem:
Do jakého podniku nejčastěji chodíte?