Článek
Historie lodi započala v roce 1945, tehdy ještě byla ve službách Británie. Londýn ji pak v roce 1957 prodal osamostatněné Indii a po jejím vyřazení z aktivní služby se firma Bajaj Auto rozhodla, že z ní budou motocykly s motorem o objemu 150 kubických centimetrů. První z nich půjdou do prodeje příští týden a ponesou štítek potvrzující, že byly „vyrobeny z nezničitelné oceli INS Vikrant“.
V Indii bylo loni vyrobeno více než 23 miliónů motocyklů, takže zvolený způsob recyklace vyřazené letadlové lodi dává smysl. Nemluvě o tom, že slavný osud plavidla je zajímavým propagačním prvkem. Navíc firma načasovala uvedení motocyklů na trh okolo oslav Dne republiky 26. ledna.
Loď byla vyřazena ze služby již v roce 1997, poté fungovala jako muzeum v Bombaji. V roce 2013 indické ministerstvo obrany rozhodlo o jejím sešrotování, protože údržba plavidla se ukázala jako příliš nákladná.